۲۴۳ بازرس بر انتخابات ۱۱ اسفند در کاشان نظارت دارند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان گفت: ۲۴۳ بازرس توانمند و مجرب بر تبلبغات نامزدها و روند اجرای انتخابات ۱۱ اسفند در این شهرستان نظارت می‌کنند.

۲۴۳ بازرس بر انتخابات ۱۱ اسفند در کاشان نظارت دارند

هادی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: ۲۴۳ بازرس توانمند و مجرب بر تبلبغات نامزدها و روند اجرای انتخابات ۱۱ اسفند در این شهرستان نظارت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این بازرسان، ۱۷ سربازرس، سه بازرس ویژه از استان اصفهان و یک نفر از وزارت کشور در کنار دیگر اعضای شعب اخذ رأی اعم از اجرایی و نظارت بر فرایند برگزاری انتخابات نظارت خواهند کرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی ویژه بازرسی برای بازرسان برگزاری انتخابات برگزار شده است، گفت: برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس و هر ۱۳ شعبه اخذ رأی نیز یک سربازرس در نظر گرفته شده است.

معاون فرماندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان همچنین ۲۶ بازرس ذخیره برای انتخابات را یادآور شد و تصریح کرد: سه سربازرس ذخیره نیز برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند پیش‌بینی شده است.

وی با تاکید بر جایگاه و اهمیت هیأت بازرسی در انتخابات، تصریح کرد: قانون‌مندی از ویژگی‌های بارز بازرسان است که بر اساس مواد ۷۵ تا ۸۵ قانون انتخابات، مصادیق و موارد قانونی تبلیغات انتخاباتی را رصد و بر فعالیت تبلیغاتی نامزدها، نظارت می‌کنند.

اکبری، با بیان اینکه مهم‌ترین تکلیف بازرسان نظارت بر فعالیت نامزدها و نیز روند سلامت برگزاری انتخابات در روز رأی‌گیری (۱۱ اسفند) است، به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هشدار داد: با هرگونه تخلفات انتخاباتی که محرز شود، برابر قانون برخورد خواهد شد که رعایت حقوق دیگر نامزدها و خودداری از تخریب یکدیگر یکی از مصادیق آن است.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان کاشان، دیوارنویسی و نصب بنرهای خارج از استاندارد (۷۰ در ۱۰۰) را بر اساس قانون ممنوع دانست و گفت: هر گونه دیوارنویسی موجب محرومیت فرد از ۲ دوره نمایندگی مجلس شده و بنرهای خارج از عرف نیز توسط شهرداری و....، جمع‌آوری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۲ بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

منبع: imna-730326

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار