وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود

بر اثر گرایش جمعی از جوانان به بلند کردن موی سر از تعداد مشتریان آرایشگاه‌ها کاسته شده و وضع زندگی افراد این صنف به‌کلی دگرگون شده است. اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به افراد خود دستور داده است که در زمینه‌ی بهداشت موی سر و مضرات موی بلند برای مشتریان صحبت کرده و با تبلیغات غیرمستقیم، مردم را از گرایش به بلند کردن موی سر منع کنند!

وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، در اواخر سال ۴۹ جوانان ایرانی به‌ویژه تهرانیان به شیوه‌ی هیپی‌ها موی سر خود را بلند می‌کردند، این ماجرا به قدری فراگیر شده بود که حسابی کار و کاسبی سلمانی‌های پایتخت کساد شد و دیگر در آن‌ها مگس هم پر نمی‌زد. همین شد که آرایشگران تهران و نیز اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به فکر چاره افتادند. روزنامه‌ی اطلاعات روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۵۰ در خبر کوتاهی درباره‌ی این چاره‌اندیشی نوشت:

برای مبارزه با هیپی‌گری و کسادی بازارِ آرایشگاه‌ها، افراد این صنف دست به ابتکار تازه‌ای زده و ضمن جمع‌آوری آدرس و شماره تلفن مشتری‌ها تاریخ مراجعه‌ی مجدد آن‌ها را به آرایشگاه یادآوری می‌کنند.

بر اثر گرایش جمعی از جوانان به بلند کردن موی سر از تعداد مشتریان آرایشگاه‌ها کاسته شده و وضع زندگی افراد این صنف به‌کلی دگرگون شده است. اتحادیه‌ی صنف آرایشگر به افراد خود دستور داده است که در زمینه‌ی بهداشت موی سر و مضرات موی بلند برای مشتریان صحبت کرده و با تبلیغات غیرمستقیم، مردم را از گرایش به بلند کردن موی سر منع کنند!

این تصمیمات به وسیله‌ی کارشناسان صنفی اتخاذ گردیده و بازرسان اتحادیه ضمن گشت در محلات نظر زعمای صنف را در زمینه‌ی بهبود کار و کسب به افراد اطلاع می‌دهند. اتحادیه‌ هم‌چنین در صدد ابدع مد خاص ایرانی برای موی سر جوانان و مردان است که در نظر دارد با رواج این مد افراد را از بلند کردن موی سر منصرف کرده و به تعداد مشتریان خود بیفزاید.

وقتی هیپی‌گریِ جوانان کار و کاسبی سلمانی‌های تهران را کساد کرده بود

۲۵۹۵۷

منبع: khabaronline-1895898

ارسال نظر