فروش عینک‌های تخصصی و طبی در خرازی و تریکو فروش ممنوع است

رییس اتحادیه خرازی و تریکو فروش اصفهان گفت: فروش عینک‌های تخصصی و طبی در خرازی و تریکو فروش‌ها ممنوع است و فروش عینک‌های آفتابی منوط به اجازه اتحادیه عینک سازان است.

رییس اتحادیه خرازی و تریکو فروش اصفهان گفت: فروش عینک‌های تخصصی و طبی در خرازی و تریکو فروش‌ها ممنوع است و فروش عینک‌های آفتابی منوط به اجازه اتحادیه عینک سازان است.

احمد صمدیه لباف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، در رابطه با فروش عینک در واحدهای خرازی و تریکو فروش، اظهار کرد: فروش عینک‌های تخصصی و طبی در خرازی و تریکو فروش ممنوع است و به تمام واحدهای صنفی اعلام کرده‌ایم و به واحدهای متخلف نیز تذکر داده‌ایم، اما عینک‌های تزیینی، بدل و بچه‌گانه در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که فروش عینک‌های بدل و بچه‌گانه در واحدهای خرازی و تریکو فروش غیر قانونی است یا خیر، گفت: خرازی‌ها عینک بچه‌گانه چهار الی پنج هزار تومانی یا عینک‌های بدل 15-20 هزار تومانی را می‌فروشند و مردم نیز می‌دانند که این عینک‌ها تزیینی و بدل هستند. این یک تداخل صنفی است که باید از طریق تعامل با اتحادیه عینک سازان حل شود.

رییس اتحادیه خرازی و تریکو فروش اصفهان در همین رابطه افزود: یک واحد صنفی ممکن است با چند واحد دیگر تداخل صنفی پیدا کند که مشکل بزرگی نیست و گاهی به وجود می‌آید باید با تعامل این مشکل را برطرف کرد.

صمدیه در رابطه با این که در صورت فروش عینک در واحدهای خرازی و تریکو فروش چه برخوردی خواهد شد، گفت: در مرحله اول اتحادیه به واحد خاطی تذکر می‌دهد و پس از 15 تا 20 روز در صورتی که واحد مذکور اقدام به جمع آوری عینک‌ها نکرد، واحد پلمب می‌شود.

وی با اشاره به فروش عینک‌های بچه گانه و بدل در خرازی‌ها و تریکو فروش‌ها، خاطر نشان کرد: یک خرازی هر کالایی برای فروش دارد؛ از ساعت و لوازم خیاطی گرفته تا گیره و هر چیزی که تصور کنید، ممکن است عینک‌های بدل نیز به فروش برساند، در تریکو فروشی‌ها یا روسری فروشی‌ها از هر 100 واحد صنفی، یکی برای ست کردن روسری یا اجناس خود ممکن است تعداد محدودی عینک در مغازه داشته باشد، اما به آنها نیز تذکر داده‌ایم.

رییس اتحادیه خرازی و تریکو فروش اصفهان در همین رابطه افزود: فروش این گونه عینک‌ها منوط به تعامل و اجازه اتحادیه عینک سازان است و اگر این اتحادیه اجازه ندهد نباید عینک در خرازی‌ها فروخته شود، اما می‌توان این مشکل را با گفتمان حل کرد.

صمدیه در واکنش به سخنان رییس اتحادیه عینک سازان مبنی بر این که طبق تعامل دو اتحادیه، واحدهای خرازی و تریکو فروشی باید تا دو ماه آینده عینک‌های موجود در مغازه را جمع کنند، تصریح کرد: نمی‌توان این عینک‌ها را دور ریخت، زیرا سرمایه مغازه‌دار است به همین دلیل دو ماه فرصت دادیم تا عینک‌ها جمع آوری شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار