انتظار مردم تحقق شعارهای رئیس جمهور است

امام جمعه فولادشهر گفت:البته مردم وعده‌های انتخاباتی را فراموش نمی‌کنند و رئیس جمهور هم گفته بود تمام مردم تحقق وعده‌ها را پیگیری کنند لذا این وعده‌ها به هیچ عنوان نباید به دست فراموشی سپرده شود و رئیس جمهور نیز باید نسبت به وعده‌های داده‌شده پاسخ‌گو بوده و برای تحقق آن‌ها تلاش کند.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر با تسلیت شهادت مظلومانه امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسی که به زبان می‌گوید شیعه است، ولی با اعمال و آثارش با ما مخالفت می‌کند، از شیعیان ما نیست، شیعه ما کسی است که با زبان و قلبش با ما همراه باشد؛ از آثار ما پیروی کند و اعمال ما را انجام دهد. آنان، شیعه ما هستند و امیدوارم با رعایت تقوا از شیعیان واقعی اهلبیت(ع) باشیم.

وی افزود: اصلی‌ترین موضوعات حال حاضر جامعه ما مسائل معیشتی مردم، گرانی‌ها، بیکاری، ریشه‌کنی فقر و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، کاهش نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق و... است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: برخی دل بسته بودند که با تعامل با غرب و اعتماد به آمریکا، مسائل و معضلات اقتصادی کشور را رفع کنند اما با پیمان‌شکنی‌های مکرر آمریکا و غرب و تحریم‌های جدید و قانونمند کردن آن‌ها، هیچیک از معضلات کشور حل نشد و نخواهد شد.

وی ادامه داد: این دسته برای به فراموشی کشانده شدن مسائل معیشتی، فقر و بیکاری ترجیح داده‌اند، با تندروی و رادیکالی کردن فضا و دو قطبی کردن مسائل به‌ویژه در عرصه سیاست و فرهنگ، فضایی برای منحرف کردن ذهن مردم از برخی ناکارآمدی‌ها پدید آورند.

سرافراز اضافه کرد: چرا باید مثلاً سنگ قبر همسر یکی از مسئولان که اسم مرحومه بر روی آن نوشته نشده به اصلی‌ترین موضوعات سایت ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود؟ باید هوشیار بود و مسائل را به درستی مورد تحلیل قرار داد.

وی عنوان کرد: امروز بیش از ۵۴ روز از انتخابات می‌گذرد، نرخ تورم مجدداً دو رقمی شده و هنوز تحرکی در بخش حمایت از تولید و اشتغال مشاهده نمی‌شود از سوی دیگر زمزمه‌های افزایش نرخ ارز تشدید شده و در بازار و تولید و بورس نیز حالت تعلیق و انتظار و تردید حاکم است.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: رئیس جمهور وعده داده بود، که باز هم یک برنامه صد روزه خواهم داشتو در این برنامه درباره تولید که چه اقداماتی باید انجام بگیرد و هم‌چنین بحث اشتغال مطرح می‌شود و مسائل رکود و درباره رونق اقتصادی هم در این برنامه آمده است و اقدامات جدیدی هم هست که در برنامه صد روزه و هم‌چنین در برنامه چهار سال انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم وعده‌های انتخاباتی را فراموش نمی‌کنند و رئیس جمهور هم گفته بود تمام مردم تحقق وعده‌ها را پیگیری کنند لذا این وعده‌ها به هیچ عنوان نباید به دست فراموشی سپرده شود و رئیس جمهور نیز باید نسبت به وعده‌های داده‌شده پاسخ‌گو بوده و برای تحقق آن‌ها تلاش کند.

سرافراز یادآور شد: اخیراً جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سخنان گستاخانه و خیال‌بافانه‌ای ادعا کرد «ایران، حکومتی است که حزب‌الله لبنان را برای تهدید اسرائیل و... به‌کار می‌گیرد. ایران تنها دلیلی است که باعث شده بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بتواند در قدرت بماند، این کشور مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه است.»

وی متذکر شد: وزیر دفاع آمریکا در ادامه یاوه‌گویی‌هایش علیه ایران، خواستار تغییر نظام حاکم بر ایران شد و گفت «کنار آمدن با ایرانیها سخت است؛ کاری که در نهایت با آن‌ها باید انجام داد، همان کاری است که وزیر خارجه سابق آمریکا انجام داد که عبارت بود از وضع تحریمهای اقتصادی علیه آن‌ها و وادار کردنشان به حضور در میز مذاکره، چون آن‌ها می‌خواهند در قدرت باقی بمانند.»

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: آنچه نهایت وقاحت و بی‌شرمی است، این واقعیت است که عامل اصلی ناامنی و منشاء انواع تروریسم در جهان یعنی آمریکا، اکنون منافقانه و ریاکارانه، مدعی مبارزه با تروریسم است و ایران اسلامی را که خود قربانی تروریسم بوده و همواره هزینه‌های سنگینی برای مبارزه واقعی با جریانهای تروریستی پرداخت کرده است را محور شرارت و بی‌ثباتی می‌داند!

وی تصریح کرد: این مسئله در حالی است که به‌واقع تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان امروز، ریشه در سیاست های نسنجیده آمریکا و حضور نحس و پلیدش در جای جای دنیا دارد، بهترین دلیل؛ حمایت بی‌چون‌ و چرا از کشورهای تروریست‌پرور و کودک‌کش و مروّج اندیشه‌های انحرافی وهابیت و تکفیری همچون عربستان سعودی و نیز تروریسم دولتی رژیم غاصب صهیونیستی می‌باشد.

سرافراز ادامه داد: کافی است آمریکا به حضور خود در هر نقطه‌ای از جهان خاتمه داده و به خانه‌اش برگردد آنگاه خواهید دید که ملتهای مظلوم دنیا در کشورهای مختلف، طعم شیرین امنیت و آرامش را خواهند چشید و البته دوران رجزخوانی‌های نظام سلطه و عمر زورگویی و تهدید و تحریم و به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، دوره‌ی بزن و دررو به‌سر آمده و اکنون عصر اراده ملتهای آزاده و غیور و صبور است.

وی اضافه کرد:نمونه این ادعا را در پیروزی و آزادسازی موصل‌ قهرمان که پاسخی قاطع به نقشه‌های شوم آمریکاست شاهد هستیم و نقش مرجعیت و وحدت شیعه و سنی و نیروهای مردمی و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در این پیروزی ها بر کسی پوشیده نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار