پنج راهکار موثر در مداوای افسردگی

محسن قاسمی، مشاور طب‌سنتی و مکمل درباره افســـردگی چنین می‌گوید: دومین بیماری شایع در جهـــان و اولین بیماری شــایع در بعضی کشورهای جهان افسردگی است. به‌طوری که بالغ بر ۹۰‌درصد مردم جهان را گرفتار خود کرده است و یکــــی از عوامــــل بروز یا شـــدت گرفتن بیماری‌های دیگر در جهان شـــناخته شده است. سالانه هــــزاران نفر بر اثر افســردگی دست به خودکشی می‌زننـــد یا روانه تیمارســـتان یا زندان می‌شوند.

محسن قاسمی، مشاور طب‌سنتی و مکمل درباره افســـردگی چنین می‌گوید: دومین بیماری شایع در جهـــان و اولین بیماری شــایع در بعضی کشورهای جهان افسردگی است. به‌طوری که بالغ بر ۹۰‌درصد مردم جهان را گرفتار خود کرده است و یکــــی از عوامــــل بروز یا شـــدت گرفتن بیماری‌های دیگر در جهان شـــناخته شده است. سالانه هــــزاران نفر بر اثر افســردگی دست به خودکشی می‌زننـــد یا روانه تیمارســـتان یا زندان می‌شوند.از علل ایجاد افسردگی دور شدن انسان‌ها از اصل ذات وجودی‌شان است. وقتی انسان نسبت به پروردگار خود بی‌تفـــاوت باشد و به او اعتماد نکند، در زندگی دچار سردرگمی، پوچی و افسردگی می‌شود. یکی دیگر از علل افسردگی ترس از تجربه کردن بعضی احساس‌ها هست و این ترس باعث می‌شود انسان برای فرار از واقعیات زندگی و فرار از تجربه کردن بعضی احســـاس‌ها رو به رفتارهای ناسالم و افراطی بیــاورد. باید بدانید عوامل بیرونی می‌توانند نقشی در تحریک ایجاد افسردگی داشته باشند؛ اما نمی‌تواننـــد بهانــه‌ای باشند تا انسان در افسردگیش غرق شود و بماند، بنابراین انسان اگر به خودباوری برسد می‌تواند در اوج ناملایمات زندگی به شکوفایی درونی و شعف برســد. در ادامه به پنج راهکار موثر در مداوای این اختلال اشاره می‌کنم:

خوردنی‌های مفید
در طب سنتی اسلامی ایرانی خوردن زیاد انگورسیاه و مویز باعث کاهش غم و اندوه می‌شود. همچنین استفاده از دمنوش‌های گیاهی که در عطاری‌ها به شکل فله به فروش می‌رسد مثل گیاه اسطوخودوس و گل گاوزبان و بهارنارنج و بیدمشک یا عرق بیدمشک و بادرنجبویه و سنبل‌الطیب و گل ساعتی می‌تواند در درمان افسردگی بسیار موثر باشند.

رایحه‌درمانی
رایحه‌ها نقش اساســـی و زیــــادی در تولید احساســات مختلف در انسان بازی می‌کنند. بو کردن رایحه گل‌ها و برگ‌های معطر طبیعی و دود اسفند و بخور حضرت مریم که در منابع طب اسلامی سفارش شده می‌تواند تا حد زیادی افسردگی را درمان کند.

تحرک
ورزش‌هایی مثل شنا و کششی و تمرین تنفس عمیق و مدیتیشن می‌تواند روند درمان افسردگی را سریع‌تر کند. آفتاب و نور زیاد در خانه یکی از کاهش دهنده‌های افسردگی هست. روزانه حداقل ۲۰ دقیقه زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید.

پرهیز از سردی‌ها
در طب سنتی یکی دیگر از علل بروز افسردگی زیاد شدن سودا در بدن به خصوص مغز و کبد است که با پرهیز از خوراکی‌های سودازا مثل رفتارها و خوراکی‌های فست‌فودی و سوپرمارکتی و سردی‌ها و عدس و چای و پنیر و پرهیز از مصرف دخانیــــات و مشروبات الکلــی و مواد مخدر می‌توان از بروز افسردگی جلوگیری کرد یا حتی آن را درمان کرد.

سنگ‌درمانی
همراه داشتن سنگ‌های درمانی مثل سنگ سیترین اصل و سنگ شاه مقصود اصل‌(بسته به تشخیص نوع افسردگی توســــط مشــــاور طــب سنتی) متناسب با مزاج غلبــه کـــــــرده می‌توانـــد با ارتعاشاتی که از خود منتشر می‌کند،
در تغییر احساسات به سمت مسیر معتدل، کمک‌کننده باشد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار