CRM؛ ابزار مدیران دوراندیش

CRM مخفف عبارت Customer Relationships Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است. CRM به عنوان ابزار فنّاورانه قوی به کمک شما آمده و در جمع‌آوری اطلاعات شما از مشتریان، افزایش سرعت عمل شما در پاسخگویی به آنها که در نهایت به جلب رضایت مشتریان خواهد انجامید

CRM؛ ابزار مدیران دوراندیش

CRM مخفف عبارت Customer Relationships Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است. CRM به عنوان ابزار فنّاورانه قوی به کمک شما آمده و در جمع‌آوری اطلاعات شما از مشتریان، افزایش سرعت عمل شما در پاسخگویی به آنها که در نهایت به جلب رضایت مشتریان خواهد انجامید و افزایش میزان فروش کمک خواهد کرد. در یک عبارت خلاصه‌تر می‌توان گفت CRM خود تخصصی است که در آن سه عامل مشتری، فرآیندها و تکنولوژی به موازات هم و همه در جهت رسیدن به هدفی واحد که بهینه‌سازی ارتباط مشتریان با یک سازمان یا واحد تولیدی است، در حرکت‌اند. CRM یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد تجاری طراحی شده است تا از هزینه‌ها کاسته و باعث افزایش منافع یک سازمان در راستای استحکام وفاداری به مشتریان باشد. یک سیستم مدیریت ارتباط درست با مشتریان، اطلاعاتی از تمامی منابع داخلی و منابع مرتبط خارجی یک سازمان برای پشتیبانی کردن یک مشتری به همراه خواهد داشت. CRM مشتریان را در یک سیستم یکپارچه بازاریابی، فروش و پشتیبانی در هر نقطه‌ای که قرار دارند پوشش می‌دهد و در سریع‌تر رسیدن به اهداف نهایی یک سازمان یاری خواهد داد. سه عنصر اصلی در یک CRM موفق وجود دارد که عبارت‌اند از:

1: افراد

2: روند کار

3: فناوری

سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان در قالب یک نرم‌افزار به معنای مفهوم ارتباطات داخلی و خارجی یک سازمان، بر محور فلسفه مشتری مداری است که در کل امور یک سازمان و هدایت آن را به عهده می‌گیرد. بالا بردن سطح فروش با استفاده از تاکتیک‌های راهبردی بازاریابی و فروش برای به وجود آوردن سطح رقابتی برای اعضای یک سازمان از مزایای دیگر استفاده یک CRM در سازمان‌ها و شرکت‌ها است. CRM یک استراتژی برنامه‌ریزی ‌شده است که با آموزش دادن و هدایت کردن کارمندان به شما نحوه چگونگی درک و فهم نیازهای بیشتر مشتریان را آموزش می‌دهد تا روابط افراد یک سازمان و مشتریان آن را استحکام بیشتری ببخشید. قلب موفق یک سازمان وابسته به رابطه خوب مشتریان با سازمان است که این موفقیت با مدیریت ارتباط با مشتریان به وجود می‌آید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار