سلامت موهای خود را با "گیاه آلوئه ورا" تضمین کنید

آلوئه ورا گیاهی است که در مناطق استوایی جهان رشد می کند. اکنون قرن ها است که از خواص دارویی ژل این گیاه که داخل برگ های آن قرار دارد استفاده می شود، یکی از خواص آلوئه ورا استفاده از آن برای درمان مشکلات مو است.

آلوئه ورا گیاهی است که در مناطق استوایی جهان رشد می کند. اکنون قرن ها است که از خواص دارویی ژل این گیاه که داخل برگ های آن قرار دارد استفاده می شود، یکی از خواص آلوئه ورا استفاده از آن برای درمان مشکلات مو است.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از "مدیکال نیوز"، افراد زیادی از گیاه آلوئه ورا به عنوان ترمیم کننده و رویاننده موها استفاده می کنند و معتقد هستند که این گیاه منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد تشکیل دهنده رشد موها است.

برخی از تحقیقات حاکی از این است که آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی بوده، به گونه ای که این خواص می تواند منجر به تسکین و مرطوب سازی پوست سر شده و خارش پوست و شوره سر را از بین ببرد.این خاصیت همچنین موجب می شود بیماری هایی نظیر پسوریازیس و سبوره نیز درمان شود.

علاوه بر این آلوئه ورا حاوی آنزیم است که به رهایی فولیکول های مو از پوست مرده سر کمک می کند.

بررسی های محققان در مورد خواص این گیاه نشان می دهد که آلوده ورا دارای ۷۵ ماده تشکیل دهنده نظیر ویتامین های A, C, E, B۱۲ , کولین است. به گفته آنها برخی از این مواد مغذی تاثیر مثبتی در سلامت موها دارد و برخی نیز تاثیر معکوس دارد.

به گفته انجمن " Trichological Society " میانگین متوسط رشد موها حدود یک سانتی متر در ماه است، به صورتی که تاکنون ثابت نشده است که استفاده از شامپوها و یا محصولاتی از این دست تاثیر چشمگیری در این میان داشته باشد. زیرا این موضوع بیشتر جنبه ژنتیکی داشته و به سلامت فردی افراد مربوط می شود.

از آنجا که آلوئه ورا دارای ویتامین ها، اسیدهای آمینه ضروری، مواد معدنی مانند مس و روی که برای رشد مو مهم است، استروئیدهای گیاهی و اسیدهای چرب است، به نظر می رسد که در رشد و سلامت موها موثر باشد.

همچنین از آنجا که این محصول گیاهی است، افراد می توانند با اطمینان آن را مصرف کنند.به گفته محققان دیگر خواص درمانی آلوئه ورا شامل بهبود و درمان سوختگی ها و همچنین خاصیت ملین بودن آن است و نشانه های اولیه از تاثیر این گیاه جادویی برای درمان دیابت مشاهده شده است.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار