یک روز با مدیران عالی تجارت و کسب‌ و کار (3)

در همایش یک‌روزه مدیریت عالی تجارت و کسب‌وکارکسب و کار حسین طاهری گفت: بازارها امروز عوض‌شدهعوض شده است و نوع ارتباط هم که در بازار میان مشتریان و تولیدکنندگان و کارآفرینان وجود داشته طبیعتاً دچار تحولات زیادی شده است باید دانست که دوران تئوری پردازی به اتمام رسیده و اکنون زمان عمل است.

یک روز با مدیران عالی تجارت و کسب‌ و کار (3)

اصفهان امروز: در همایش یک‌روزه مدیریت عالی تجارت و کسب‌وکار کسب و کار حسین طاهری گفت: بازارها امروز عوض‌شده عوض شده است و نوع ارتباط هم که در بازار میان مشتریان و تولیدکنندگان و کارآفرینان وجود داشته طبیعتاً دچار تحولات زیادی شده است باید دانست که دوران تئوری پردازی به اتمام رسیده و اکنون زمان عمل است. این کارشناس بازاریابی و تبلیغات ادامه داد: اکنون در دوران آشفتگی و پریشانی کسب‌وکار کسب و کار هستیم به‌گونه‌ای که تاکنون تا کنون نظیر آن را ندیده بوده‌ایم این در حالی است که هم فرصت‌ها سریع اتفاق میافتد و هم تهدیدها و تنها راه بقاء و مبارزه ایجاد کسب‌وکار کسب و کار فوق‌العاده است فوق العاده است که بتواند شوک‌های اقتصادی هر بازاری را پشت سر گذاشته و به اوج صنعت خود برسد. وی 4 چهار آیتم هزینه در دنیا را پول، زمان، انرژی و روحیه عنوان کرد و گفت: این 4 چهار بخش باید هزینه شود تا دست آوردی به همراه داشته باشد در دنیای امروز ارزش هر چیز به کمیابی آن است این در شرایطی است که تا چند سال پیش سطح دستیابی به اطلاعات کمیاب و ارزشمند بود با آزاد شدن اطلاعات و تبلیغات توجه به سمت آنها کمرنگ‌تر شد و تلاش برای ارائه راه‌حل راه حل جهت توجه مخاطب به سمت تبلیغات مستلزم تلاش بیشتر است. طاهری بابیان با بیان اینکه تبلیغات شانس فروش را افزایش خواهد داد و در مقابل هزینه‌ای که برای تبلیغات صورت می‌گیرد هیچ‌گاه قابل‌مشاهده قابل مشاهده نیست خاطرنشان کرد: جادوی کلمات شمارا شما را می‌توانند وادار به خرید کند و باید دانست که جلب‌توجه جلب توجه ، معرفی محصول، کمک به تصمیم‌گیری و خاص کردن پیشنهاد 4 چهار ویژگی یک تبلیغ موفق برای جذب مشتری است. وی با مهم دانستن عنوان و تیتر مناسب در جلب‌توجه جلب توجه و جذب مشتری تصریح کرد: تعداد افرادی که تنها توجه به تیتر و نام کالا می‌کنند 5 پنج برابر بیشتر است و ضروری به نظر می‌رسد که برای انتخاب یک تیتر مناسب پارامترهای دقیق و شفاف بودن، استفاده نکردن از افعال منفی، برای مخاطب خاص وعده مشخص داشتن، به کار نبردن واژه‌های بی‌هویت، ایجاد تصویر در فکر خریدار و کلیشه‌ای نبودن را در نظر داشته باشد. این فعال حوزه بازاریابی در ادامه عنوان کرد: برای فعالیت‌های تبلیغاتی در دنیای امروز باید این اعتقاد و ایمان به تبلیغات نگریسته شود که تبلیغات هزینه‌بر نبوده، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری بنیادی و اصولی برای پیشبرد اهداف سازمانی و ملی است و در صورت اجرای صحیح و اصولی می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی را به همراه داشته باشد.


فروش سازمانی و درس گرفتن از حادثه پلاسکو

احد حیدری نویسنده کتاب «به من میگن کاپیتان فروش» با اشاره به حادثه اخیر فروریختن ساختمان پلاسکو تصریح کرد: درگذشته در گذشته این ساختمان به‌عنوان به عنوان یکی از مدرن‌ترین و بزرگترین مراکز تجاری قلمداد می‌شد و در سال‌های اخیر با توجه به فرسودگی ساختمان و کاهش استقامت اما همچنان به فعالیت ادامه داد که درنهایت در نهایت منجر به فاجعه شد فعالیت اقتصادی هم‌چنین شرایطی را دارد اگر دچار رکود و غرور از گذشته خود شود و هیچ به‌روزرسانی رخ ندهد سرانجامی جز آوار شدن نخواهد داشت. این مشاور و مربی فروش ادامه داد: مدل مدیریتی منسوخ‌شده منسوخ شده و نداشتن چابکی و عدم انطباق با شرایط روز از دیگر دلایل نابودی فعالیت‌ها در هر حوزه و سازمانی خواهد بود. رکود شرایطی است که حاکم بر اقتصاد است که با داشتن دانش موردنیاز مورد نیاز به‌راحتی به راحتی می‌توان از آن عبور کرد. وی تصریح کرد: عدم تکرار خرید، افزایش مرجوعی و نارضایتی دلایلی است که متوجه خواهیم شد تجارت ما دچار نقص است و باید در نظر داشت امور تجارت مهارتی اکتسابی است که باید آموزش دید و فراگرفت فرا گرفت . حیدری مهارت‌های مدیریتی را در روابط انسانی با شریک تجاری، حفظ شرکای خود در روزهای سخت، آموزش مهارت‌های فروشندگی به شرکا دانست و دلیل آن را این‌گونه عنوان کرد: باید دانست در دنیای امروز موفقیت در تجارت شریک تجاری موفقیت خود فرد خواهد بود. وی از اصطلاح برنامه‌ریزی از مزرعه تا یخچال برای پیشبرد یک حرکت تبلیغاتی استفاده کرد و گفت: در سال‌های اخیر دچار تکرار در محتوا سازی شده‌ایم که خروج از چارچوب‌ها راه‌حل برون‌رفت از این مشکل است و در کنار آن ایجاد محتوای جذاب و شناخت کانال‌های مناسب برای ارائه محصول ضروری است و تأکید کرد: سواد مالی پایین ضربه‌های جبران‌ناپذیری بر پیکر اقتصاد وارد خواهد کرد این در حالی است که در کنار دانش مدیریتی و مالی توجه به روحیه و تفریحات شرکا تجاری بدون شک موفقیت آینده سرمایه‌گذار را تضمین خواهد کرد. این کارشناس و مربی فروش با انتقاد از تفکر اقتصادی ایرانیان در مواجه‌شدن مواجه شدن با بحران‌های اقتصادی که تنها راه‌حل راه حل را در افزایش قیمت می‌دانند عنوان کرد: تفکر مشکل شریک تجاری من مشکل من است هنوز در میان تجار ایرانی جای خود را باز نکرده است اما باید بدانیم مهمترین اصل در تجارت است و داشتن سیاست‌های منعطف تجاری، کاهش انتقال مشکلات به شرکای تجاری و ایجاد کمپین‌های خلاق می‌توانند راه‌های جایگزین برای مقابله با بحران‌های اقتصادی در برابر سیاست افزایش قیمت باشد. احد حیدری در پایان گفت: آموزش قوانین و سواد نسبت به سازمان‌های دولتی و ارگان‌های اجرایی به‌طور به طور حتم تأثیر تاثیر مهمی در پیشبرد اهداف و سهولت عملکرد اقتصادی ما خواهد داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار