حلقه مفقود کشاورزی تیران و کرون برند سازی است

با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از پروژه گلخانه گل رز بهره برداری شد. محمدعلی طهماسبی در سفر به تیران در بازدید از پروژه های کشاورزی این شهرستان گفت: طرح تجمیع اراضی کشاورزی برای رونق و توسعه این عرصه و کاهش هزینه ها یک فرصت برای همه کشاورزان است.

ایرنا: با حضور معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از پروژه گلخانه گل رز بهره برداری شد.

محمدعلی طهماسبی در سفر به تیران در بازدید از پروژه های کشاورزی این شهرستان گفت: طرح تجمیع اراضی کشاورزی برای رونق و توسعه این عرصه و کاهش هزینه ها یک فرصت برای همه کشاورزان است. خرده مالکیت یکی از مشکلات عرصه کشاورزی است که کشاورزان قادر به انجام فعالیت های گسترده و بهره گیری از تکنولوژی های نوین نیستند.

وی افزود: ایجاد شرکت تعاونی و تجمیع اراضی کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه های کشاورزی به افزایش بهره وری و بهره گیری از فناوری های جدید در این عرصه کمک می کند. با یکپارچه سازی اراضی و تجمیع خرده مالکیت ها می توان بستر را برای دریافت تسهیلات و بکارگیری تکنولوژی های نوین کشاورزی فراهم کرد که این کار در بخش های مختلف انجام و دولت از آن ها حمایت می کند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: شرکت تعاونی و تجمیع اراضی کشاورزی به رونق عرصه کشاورزی و رونق اقتصادی و تولید می انجامد که باید به این موضوع توجه شود. طهماسبی با اشاره به اجرای تاکستان انگور در شهرستان تیران و کرون بیان کرد: ایجاد این تاکستان در فضای 82 هکتار نمونه ای از طرح های تجمیعی است که تعدادی از کشاورزان خرده مالکیت های خود را تجمیع و یک مجموع بزرگ کشاورزی ایجاد کرده اند که وزارت جهاد کشاورزی نیز با ارائه تسهیلات از طرح های تجمیعی حمایت می کند.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت کشاورزی شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی کشاورزی و باغبانی و برند سازی تولیدات کشاورزی در شهرستان تیران و کرون برای عرضه محصولات و صادرات نیاز است و کشاورزان باید این حلقه مفقود را با تشکیل تعاونی تولیدات محصولات کشاورزی تکمیل کنند. در این سفر یک واحد گلخانه پرورش گل رز در مساحت بیش از پنج هکتار و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار