بهینه سازی سیستم نورپردازی و روشنایی میدان امام(ره)

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از بهینه سازی سیستم نورپردازی و روشنایی میدان امام(ره) با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال خبرداد.

بهینه سازی سیستم نورپردازی و روشنایی میدان امام(ره)

احمدرضا مصور در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت و جایگاه میدان امام(ع) در سطح شهر، کشور و صد البته موقعیت جهانی آن، اظهارکرد: با توجه به نقش نورپردازی این اثر جاودانه در به ظهور رساندن همه ابعاد ظرافتمندانه عرفانی، معماری و هنری میدان امام(ره) رفع کاستی ها و ضعف های سیستم نورپردازی میدان که به مرور زمان ایجاد شده بود، در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا در اقدامی کارشناسی پس از انجام چندین مرحله بازدید از تمامی ابنیه ها، زوایا و وضعیت نور پردازی میدان، پروژه ارتقاء کیفی نور این اثر جهانی در معاونت خدمات شهری طراحی و به مرحله اجرا رسید.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: پس از بازدید میدانی و هماهنگی به عمل آمده با تمامی ارگانهای ذیربط داخلی و خارج از شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اصفهان، شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان، سازمان زیباسازی شهر ، منطقه 3 شهرداری، اعضای کمیته فنی تخصصی مدیریت بهینه سازی این حوزه، کارگروه تخصصی تشکیل و به صورت مفصل در خصوص تمامی ابعاد این پروژه بررسی و تبادل نظر شد.
مصور اضافه کرد: در ابتدا محور بحث بر روی این پروژه به دو قسمت کلی و تخصصی نورپردازی و روشنایی تقسیم و به صورت جداگانه بررسی شد.
وی با اشاره به وضعیت خاموشی بیش از 80 درصد از نورپردازی مساجد و ابنیه تاریخی میدان، عدم دسترسی لازم به تجهیزات، سرقت لوازم و کابلها و وضعیت نامناسب اتصالات و کابل کشی میدان گفت: هدف از اجرای این پروژه ارتقاء کیفی وضعیت میدان در شب با پرهیز از هر گونه تخریب در آثار تاریخی است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به وضعیت موجود روشنایی معابر میدان با استفاده از 36 پل روشنایی 9 متری مسئله لزوم وجود یا عدم وجود این پایه ها را با حفظ روشنایی مورد نیاز و حذف خیرگی این پروژکتورها مطرح و از هماهنگی لازم با شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در این زمینه خبر داد.
مصور با تاکید بر مدیریت مصرف انرژی در این عملیات به تشکیل کارگروه تخصصی جهت انتخاب تجهیزات تاکید کرد.
وی با اشاره به هماهنگی به عمل آمده با پایگاه حفظ و نگهداری میدان امام(ره) و نماینده سازمان میراث فرهنگی، تعامل سازنده با سازمان را از نقاط قوت این پروژه دانست و گفت: هزینه اجرای این طرح بالغ بر 3 میلیارد ریال است که کلیه هزینه های اجرای پروژه و همچنین پرداخت هزینه های برق از سوی شهرداری منطقه 3 تامین می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار