نوستالژی‌های پاپ در مجموعه فرشچیان

فردا شب، 21 شهریور 1396 در مجموعه فرشچیان گروه «رازبند» دو اجرای صحنه‌ای موسیقی پاپ با عنوان «نوستالژی» دارد. «داوود رازانی» در کنار سرپرستی گروه با «مهدی نصوحی» تنظیم‌کنندگان این مجموعه هستند.

سعید آقایی- اصفهان امروز : فردا شب، 21 شهریور 1396 در مجموعه فرشچیان گروه «رازبند» دو اجرای صحنه‌ای موسیقی پاپ با عنوان «نوستالژی» دارد. «داوود رازانی» در کنار سرپرستی گروه با «مهدی نصوحی» تنظیم‌کنندگان این مجموعه هستند. سید مهرداد میر سعیدی، علی بالایی و پژمان مقدم هم خوانندگان اجرای نوستالژی هستند. داوود رازانی متولد 1358 اصفهان، دانش‌آموخته هنرستان و دانشکده موسیقی است. ساز تخصصی وی ترومپت است. رازانی نوازندگی این ساز را در هنرستان آغاز کرد و نزد اساتید؛ بیات، بابک میردادیان، تیمسار نیکو و مرحوم کیومرث میردادیان ادامه داد.

سرپرست گروه برای اجرا با عنوان «نوستالژی» هم اکنون مدرس هنرستان و دانشکده موسیقی و همچنین مدیرمسئول آموزشگاه آزاد موسیقی رازک است. وی درباره ایده این اجرا گفت: «ایده این کنسرت از زمانی در ذهن من ایجاد شد که با همکار و دوست عزیزم مهدی نصوحی تصمیم به تنظیم آثار فاخر موسیقی پاپ گرفتیم. این پروژه در سال نودوپنج کلید خورد و طی چندین مرحله تمرین و سپس بازنگری توسط سرپرست و اعضای گروه انجام شد و به مرحله اجرا رسید.»

رازانی همچنین درباره بخش‌های مختلف این اجرا گفت: «رپرتوار این کنسرت شامل آثاری در بخش موسیقی پاپ می‌شود که معمولا مردم با این سبک موسیقی ارتباط برقرار می‌کنند. ازآنجاکه مردم ما با موسیقی پاپ ایرانی از گذشتگان تا به امروز خاطرات فراوانی دارند، ترانه‌هایی که برای این اجرا انتخاب و تنظیم‌شده ترانه‌هایی آشنا و خاطره‌انگیز است.»

این نوازنده و تنظیم‌کننده گفت: «این اجرا بیشتر به معرفی و نشان دادن توانایی‌های سازهای بادی می‌پردازد و البته بدون بخش‌های همراهی‌کننده (آکومپانیمان) و سازهای کوبه‌ای تقریبا غیرممکن است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این اجرا دخیل کردن مخاطب در اجراست اما از دیگر ویژگی‌های این اجرا پایبند بودن به اصل ترانه‌ها با تنظیم محتاطانه که شنونده همانند ترانه اصلی، موسیقی جذاب اما تازه بشنود.» و در همین رابطه ادامه داد: «ویژگی مهم این کنسرت سازبندی (ارکستراسیون) ارکستر است که با همان ویژگی‌ها و المان‌های موسیقی پاپ ایران تنظیم‌شده، چیزی که در حال حاضر بسیار کمرنگ شده است.»

رازانی همچنین در پاسخ به این پرسش که اجرای فردا شب مخاطب را به چه چیزی دعوت می‌کند؟ گفت: «در این اجرا مخاطب ازآنچه از قبل با این سبک موسیقی ارتباط برقرار کرده، مواجه می‌شود و هدفمان هر چه‌بهتر بودن کیفیت در این اجراست و ما تمامی مخاطبانمان را به همراهی در این اجرا دعوت می‌کنیم و همانند تمامی هنرها هنر موسیقی نیز توسط مخاطبانش ارزش‌گذاری می‌شود.»

این دانش‌آموخته موسیقی همچنین درباره نقشی که دانش‌هایی چون تاریخ موسیقی، فلسفه موسیقی و دیگر علوم انسانی بر کار موزیسین دارد، گفت: «شما تصور کنید یک نوازنده یا تنظیم‌کننده و یا آهنگساز نسبت به علوم موسیقی ناآشنا باشد، به نظر بنده در این حالت اثر تولیدشده از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. هر چه آگاهی موسیقیدان بیشتر باشد اثر تولیدشده به‌مراتب بهتر شنیده خواهد شد.»

همچنین در این اجرا، حمید رضایت به‌عنوان نوازنده فلوت، کسری جدید زاده ساکسیفون آلتو، احمد محمدیان ساکسیفون و کلارینت، همایون مسائلی ساکسیفون تنور، حسین کیانی و داوود رازانی ترومپت، مهدی نصوحی ترومبون و کیبورد، مجید صالحه پیانو و کیبورد، فاضل نعمت‌اللهی درامز، امید مختاری پرکاشن، مهران ربیعی گیتار بیس و امیر موحدیان به‌عنوان نوازنده کیبورد در این گروه فعالیت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار