بهره برداری از سالن‌های سینمایی سیتی سنتر تا پایان آذر ماه

جشن روز ملی سینما با حضور شهردار اصفهان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران سینماهای استان، موسسات تولید فیلم و آموزشگاه های سینمایی اصفهان در مجموعۀ سیتی سنتر برگزار شد.

جشن روز ملی سینما با حضور شهردار اصفهان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران سینماهای استان، موسسات تولید فیلم و آموزشگاه های سینمایی اصفهان در مجموعۀ سیتی سنتر برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در سال ۱۳۷۹ و در آستانۀ صدمین سال ورود سینما به ایران، ۲۱ شهریور ماه به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شد و به همین مناسبت هر ساله جشن هایی در سراسر کشور برای بزرگداشت این روز برگزار می شود. در جشنی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با همکاری مجموعۀ تجاری فرهنگی سیتی سنتر در سالن موسیقی تازه تاسیس این مجموعه برگزار کرده بود مدیران سینماهای استان، مدیران موسسات تولید فیلم و مدیران آموزشگاه های سینمایی حضور داشتند.

حجت الاسلام ارزانی مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اصفهان تنها سخنران این جلسه بود و دربارۀ این جشن اظهار داشت: خوشحالم که در سالن موسیقی تازه تاسیس مجموعه سیتی سنتر اصفهان گرد هم آمده ایم. اهتمام مدیری که در یک مجموعه تجاری دغدغه فرهنگی دارد قابل تقدیر است و جایگاه فرهنگ استان را بالاتر می برد.
وی نوید برگزاری جشن سینما را بعد از ماه صفر با حضور همه فعالان سینمایی استان داد و گفت: از همه کسانی که امروز در این نشست صمیمانه حضور ندارند عذرخواهی می کنم.
دکتر ارزانی، رشد سینماهای استان را رشدی صعودی دانست و گفت: اگرچه در عرصه سینما تعداد سینماهای استان در سالهای اخیر رشد ۳۰۰ درصدی داشته اما هنوز تا رسیدن به سرانه سینما در دنیا فاصله داریم و باید برای افزایش این سرانه قوی تر تلاش کنیم.
مدیر کل ارشاد اصفهان با اشاره به اینکه نگاه امام خمینی(ره) به سینما نگاهی مثبت بود اظهار داشت: فرهنگ سینما را باید از روی پرده سینما لمس و دریافت کرد و همان طور که سینما مانع اقبال مردم به تئاتر نشده فضای مجازی و رسانه های تصویری امروز نیز مانع اقبال مردم به سینما نخواهند شد و تاثیرگذاری سینما از این نظر بسیار شگرف است.
وی با تشکر از تلاش همه مسئولان و مدیران فرهنگی شهر و شهرداری اصفهان، از شهردار منتخب اصفهان درخواست کرد در سالهای پیش رو با قدرت برای ارتقای فرهنگ اصفهان که قبای پایتختی فرهنگی جهان اسلام را بر دوش داشته بکوشد.

پس از ایراد این سخنان، حجت الاسلام ارزانی به همراه قدرت الله نوروزی شهردار منتخب اصفهان، از مهندس محسنی قائم مقام شرکت پرستیژ لند ایران و قائم مقام رئیس سیتی سنتر، پناهی نژاد رئیس حراست سیتی سنتر و عبداللهی، روابط عمومی این مجموعه تقدیر کردند و با اجرای موسیقی توسط گروه «هزار دستان»، مراسم تجلیل از مدیران سینمایی استان اصفهان آغاز شد.

اسامی مدیرانی که در این مراسم از آن ها تقدیر شد عبارت بود از: علیرضا رضازاده مدیر سینما سپاهان، مسعود نورپور مدیر سینما قدس، جواد بیطاری مدیر سینما ساحل، سید مهیار حسینی مدیر پردیس سینمایی چهارباغ، محمدمهدی رجایی مدیر سینما فلسطین، رحمت‌الله ملکی مدیر سینما فرهنگیان، کیانوش کاویانی مدیر سینما شاهین‌طلایی(شاهین‌شهر)، علی رضایی مدیر سینما یاسمن(شاهین‌شهر)، فضل‌الله بصیرت از سینما فرهنگ اردستان، احمدرضا رحیمی مدیر سینما فرهنگ فریدون‌شهر، محمد سهرابی مدیر سینما فرهنگ فولادشهر، محسن پرتویی مدیر سینما بهار شهر گز، علی‌اکبر افشاری مدیر سینما فرهنگ سمیرم، سید احمد حسینی مدیر سینما بهمن شهر کاشان، محسن صابری مدیر سینما فرهنگ خمینی‌شهر، محمدرضا حاتمی مدیر سینما فرهنگ فریدن، داریوش بابائیان مدیر سینما لاله نجف‌آباد، محمدرضا سلطانی مدیر سینما شهید صفای شهرستان لنجان، علیرضا احسانی‌فر مدیر سینما کوثر شهرستان نطنز، علیرضا مهرابی مدیر سینما فرهنگ شهرستان گلپایگان، حامد عباسیان مدیر سینما فرهنگ زرین‌شهر، مسعود دوست‌محمدی مدیر سینما هنر بویین میاندشت و سید مصطفی حسینی مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان اصفهان.


در حاشیۀ این جشن، مدیران سینماها، موسسات تولید فیلم و آموزشگاه های سینمایی از سینماهای در حال احداث سیتی سنتر نیز بازدید کردند و وفا جعفر زاده، مشاور و مجری تجهیز و راه اندازی سالن های همایش و سینمای سیتی سنتر دربارۀ این پروژه گفت: تلاش ما در طراحی این سالن ها برای ساخت مکانی در شأن همشهریانمان بوده و قصد داشتیم فضایی را متناسب با ارزش های انسانی فراهم کنیم.

وی در خصوص ظرفیت و امکانات این سالن ها اظهار داشت: ما در حال ساخت ۶ سالن سینمایی با ظرفیت های ۳۳۰، ۳۷۰، ۲۲۰، ۹۷، ۶۰ و ۴۴ نفره هستیم که برای اولین بار در کشور مجهز به سیستم دالبی اتمس است و در سقف نیز دو ردیف اسپیکر، به غیر از اسپیکرهای پشت و کناره طراحی شده است. گرادیان صندلی ها نیز ۱۲۵ سانتی متر در نظر گرفته شده تا تردد تماشاگران راحت تر باشد.

جعفر زاده در پایان، زمان بهره برداری از این پروژه را اعلام کرد و گفت: امیدواریم که تا پایان آذر ماه و همزمان با برگزاری جشن سینما از این مجموعه سالن ها بهره برداری کنیم

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار