آمار استفاده‌کنندگان از بیمه بیکاری در اصفهان ۳۰ درصد افزایش یافت

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس گفت: آمار بیکارانی که در ۵ ماهه نخست امسال در استان اصفهان از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و این هشدار مهمی به همه مسئولان کشور است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس گفت: آمار بیکارانی که در ۵ ماهه نخست امسال در استان اصفهان از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و این هشدار مهمی به همه مسئولان کشور است.
به گزارش تسنیم ، حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان‌های شاهین‌شهر، برخوار و میمه اظهار داشت: ما به بیشتر واحدهای صنعتی مستقر در منطقه به صورت شخصی نامه نوشته و خواستیم تا موانعی که برای ادامه حیات و اشتغال دارند را اعلام کرده و همچنین راهکارهای افزایش اشتغال را به ما پیشنهاد دهند.
وی افزود: ما از این واحدها به صورت مرتب بازدید کرده و جلسات لازم را برگزار کرده‌ایم، چندین جلسه در اداره مالیات، وزارت صنعت و معدن و دستگاه‌های استان برای رفع موانع تولید داشتیم، البته فضایی کلی از نظر مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که بهبود این شرایط را در سطح ملی دنبال می‌کنیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نخستین شعار و وعده دولت بحث اشتغال بود که امیدواریم دولت هم در این راستا سرمایه‌گذاری بیشتری کند، هرچند تاکنون اقداماتی انجام شده و ایجاد سایت بهین‌یاب از جمله این اقدامات است. صنعت با 18 درصد سود که عملاً به 20 درصد می‌رسد نمی‌تواند حیات پیدا کند، نرخ بانکی باید پایین آمده و مالیات براساس درآمدهای واقعی بسته شود.
حاجی‌دلیگانی با اشاره به مشکلات ناشی از رکود بیان کرد: براساس آمار، حدود 30 درصد بیکارانی که در 5 ماهه نخست امسال در استان اصفهان از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند افزایش یافته و این هشدار مهمی به همه مسئولان کشور است.
وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی یا کاهش نیرو می‌دهند و یا به سمت تعطیلی می‌روند، علت اصلی نیز کمبود نقدینگی و علت دوم رکود در بازار و عدم فروش کالاها است، از طرفی قاچاق و واردات بی رویه نیز از مسائل مهم است. براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب کالاهایی که تولید داخلی آن را داریم نباید مشابه خارجی‌اش وارد شود، بنابراین این طرح در کمیسیون اقتصاد در حال بررسی است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار