28 درصد ماموریت‌ تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه مربوط به حوادث رانندگی است

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه در ۶ ماهه نخست امسال به ۳ هزار و ۵۶۵ ماموریت اعزام شدند که ۲۸ درصد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث رانندگی بود.

در ۶ ماهه نخست امسال ثبت شد؛
حوادث رانندگی؛ ۲۸ درصد ماموریت‌های اورژانس مبارکه/ ۱۵ احیای موفق حاصل تلاش اورژانس مبارکه
اورژانس

اصفهان امروز: رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه در ۶ ماهه نخست امسال به ۳ هزار و ۵۶۵ ماموریت اعزام شدند که ۲۸ درصد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث رانندگی بود.
علیرضا قاسمی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۵۶۵ ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرستان مبارکه انجام شد که از این تعداد، یک هزار و ۶ ماموریت تصادفی و ۲ هزار و ۵۵۹ ماموریت غیرتصادفی بوده است.
وی افزود: از مجموع حوادث رانندگی در این مدت، ۷۴۸ مورد جاده‌ای و ۲۵۸ مورد شهری بود.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: در نیمه نخست امسال، بیماری‌های قلبی با ۴۲۲ مورد، حوادث با ۲۵۹ مورد، تنفسی ۱۹۹ مورد و سقوط با ۱۷۱ مورد بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی را به خود اختصاص دادند.
قاسمی خاطرنشان کرد: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی مبارکه در این مدت موفق شدند ۱۵ ماموریت احیای موفق و ۱۹ ماموریت کمک به زایمان مادر باردار را به نام خود ثبت کنند.
وی ادامه داد: در مجموع ماموریت‌های انجام شده در این مدت، ۲ هزار و ۹۲۶ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل و ۳۹۹ نفر توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ مبارکه به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۴ حادثه ویژه در شهرستان مبارکه رخ داد که ۱۰ مورد از آنها با ۵ فوتی و ۴۳ مصدوم مربوط به حوادث رانندگی و ۲ مورد غرق شدگی بوده است.
قاسمی با اشاره به آموزش ۲۸۰ نفرساعت از نیروهای سپاه در قالب طرح بسیج همگانی احیا (بها)، گفت: پرسنل فوریت‌های پزشکی مبارکه در این مدت، پوشش امداد- سلامت ایام نوروز، طرح امداد تابستانه، نمازهای عبادی سیاسی جمعه و بازگشایی مدارس را بر عهده داشتند.
وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر و وسعت ۱۰۱۸ کیلومتر مربع در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است، افزود: اورژانس پیش‌بیمارستانی این شهرستان با ظرفیت ۵ پایگاه شهری و جاده‌ای، یک اتاق فرمان، ۲۶ نفر پرسنل و ۷ دستگاه آمبولانس شامل ۵ خودروی اصلی و ۲ ذخیره به صورت رایگان و شبانه روزی در حال ارائه خدمات به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار