میوه و سبزیجات را به این روش تمیز کرده و نگه دارید

برای دور ماندن از انواع آلاینده‌های مضر، همیشه میوه‌ها و سبزی‌ها را قبل از خوردن بشویید. برای این کار نیازی به کمک گرفتن از صابون یا محصولات شوینده دیگر نیست، چون استفاده از آب تمیز کفایت می‌کند.

برای دور ماندن از انواع آلاینده‌های مضر، همیشه میوه‌ها و سبزی‌ها را قبل از خوردن بشویید. برای این کار نیازی به کمک گرفتن از صابون یا محصولات شوینده دیگر نیست، چون استفاده از آب تمیز کفایت می‌کند.

میوه‌ها و سبزی‌ها، بخش مهمی از یک رژیم غذایی متعادل و مطلوب هستند. بسیاری از نهادها و سازمان‌های معتبر به مردم جهان توصیه می‌کنند که نیمی از بشقاب غذای خودشان را در هر وعده غذایی، با استفاده از میوه‌ها و سبزی‌ها پُر کنند. محققان می‌گویند که زنان بزرگسال باید روزانه بین ۱.۵ تا ۲ فنجان میوه و ۲ تا ۲.۵ فنجان سبزی، و مردان بزرگسال هم روزانه ۲ فنجان میوه و بین ۲.۵ تا ۳ فنجان سبزی بخورند. با این‌حال، اگر میوه‌ها و سبزی‌ها به‌درستی شسته نشوند، ممکن است به لیستریا، سالمونلا و باکتری‌های دیگر آلوده شوند. از طرف دیگر، عدم نگهداری مناسب از این محصولات غذایی نیز می‌تواند بافت، طعم و ظاهرشان را ناخوشایند کند. دقیقا همین‌جا است که شست‌وشوی صحیح و نگهداری درست از میوه‌ها و سبزی‌ها مطرح می‌شود.

شست‌وشو و تمیز کردن میوه‌ها و سبزی‌ها

بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها، مسافت زیادی را طی می‌کنند تا به دست ما برسند. بنابراین، امکان دارد که در راه با باکتری‌های مضر و انواع آلاینده‌های دیگر تماس پیدا کنند. این اتفاق هم برای محصولات ارگانیک و عاری از آفت‌کش، و هم محصولات عادی دیگر امکان‌پذیر است. حتی بعضی از میوه‌ها و سبزی‌هایی که ظاهر و طعم خوبی دارند، می‌توانند محصولات آلوده‌ای باشند. پس برای دور ماندن از انواع آلاینده‌های مضر، همیشه میوه‌ها و سبزی‌ها را قبل از خوردن بشویید. برای این کار نیازی به کمک گرفتن از صابون یا محصولات شوینده دیگر نیست، چون استفاده از آب تمیز کفایت می‌کند. یک قلم‌موی تمیز و سفت نیز می‌تواند برای پاک کردن میوه‌ها و سبزی‌ها مفید باشد. البته این قلم‌مو هرگز نباید به کارهای دیگر اختصاص داده شود. در ضمن، اگر میوه یا سبزی شما درون بسته‌بندی‌های خاص است، حتما پس از شستن آن‌ها یک حوله یا پارچه تمیز بردارید و میوه‌ها را خشک کنید. درحالی که شستن میوه‌ها و سبزی‌ها قبل از خوردن واقعا اهمیت ویژه‌ای دارد، اما بهترین حالت برای نگهداری و ذخیره آن‌ها در حالت نشسته است. درواقع، رطوبت بیش از حد می‌تواند میوه‌ها و سبزی‌ها را سریعا فاسد کند یا تازگی آن‌ها را از بین ببرد. پس تا قبل از زمان خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها، این محصولات غذایی را نشویید. اگر هم می‌خواهید که آن‌ها را بشویید و بعد نگهداری کنید، حتما میوه‌ها و سبزی‌ها را کاملا خشک کنید. در ضمن، سبزی‌های شسته‌شده و بسته‌بندی‌شده معمولا به شستن دوباره نیازی ندارند.

نگهداری و ذخیره‌سازی:

خشک و خنک بعضی از میوه‌ها و سبزی‌ها واقعا بیرون از یخچال و فریزر، دوام بهتری دارند. با این‌حال، این موارد خاص حتما باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند: گوجه‌فرنگی، موز، سیب‌زمینی و انواع لیموهای ترش. شاید برای‌تان عجیب به نظر برسد، اما نگهداری از گوجه‌فرنگی در یخچال می‌تواند طعم و مواد مغذی آن را از بین ببرد. به‌علاوه، ممکن است که بافت نامطلوب و ناخوشایندی به گوجه‌فرنگی بدهد. میوه‌های کامل نیز به‌طور کلی به نگهداری در یخچال نیازی ندارند. با این‌حال، قرار گرفتن آن‌ها در یخچال، فرآیند رسیده شدن آن‌ها را آهسته‌تر می‌کند. درواقع، نگهداری از میوه‌های کامل در یخچال می‌تواند این محصولات را برای مدت طولانی‌تری در حالت تازه حفظ کند. البته اگر میوه را بشویید یا برش بزنید، همیشه باید آن را در یخچال یا فریزر بگذارید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار