اعلام جزئیات و دلیل فوت دانشجوی اصفهانی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جزئیات و دلیل فوت دانشجوی اهل روستای قلعه بهمن بویین میاندشت را تشریح کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جزئیات و دلیل فوت دانشجوی اهل روستای قلعه بهمن بویین میاندشت را تشریح کرد.
اکبر ترکی در گفت‌وگو با تسنیم درباره نتایج بررسی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیرامون فوت دانشجوی پزشکی اهل روستای قلعه بهمن بویین میاندشت در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: بررسی‌ها نشان داد که مرگ این دانشجو به طور قطعی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن صورت گرفته و این موضوع مسجل است.
وی افزود: بنابر گزارش پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری، عامل نشست مونوکسید کربن دودکش موتورخانه خوابگاه بوده است، لوله‌ها از محلی که حمام‌های چهارطبقه تعبیه شده به پشت بام رسیده و در اثر فرسودگی و یا دلایل دیگر که کارشناسان باید بررسی کنند دودکش دچار اشکال شده و لوله‌ها از محلی که حمام‌های چهارطبقه تعبیه شده گذشته و به پشت بام رسیده و گاز مونوکسید کربن به داخل سقف‌های کاذب سرایت کرده و منجر به مرگ ایشان شده است.
نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس با بیان اینکه میزان قصور عوامل از جمله ناظر ساختمان، مسئولان فنی ساختمانی دانشگاه و دیگر عوامل توسط کارشناسان قوه قضاییه، دادگستری، اداره گاز، نظام مهندسی و دفتر فنی دانشگاه بررسی شده و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.
وی بیان کرد: همراه با رئیس دانشگاه و معاونان و معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت از موتورخانه خوابگاه نیز بازدید کرده و شرایط را بررسی، همچنین گزارش بازپرس و قاضی کشیک وقت و رئیس دادگستری استان چهارمحال و بختیاری را مطالعه کردیم. ضمن اینکه با خانواده و دوستان دانشجو، تیم اورژانس و افرادی که حین اتفاق حضور داشتند صحبت کردیم.
ترکی گفت: این اطمینان را می‌دهیم که اگر قصوری در روند وجود داشته پیگیری‌های لازم انجام شده و حقوق این دانشجو تضییع نمی‌شود.
وی با بیان اینکه این ضایعه تأسف بار است اما جدای از بررسی علل حادثه مشخص کردن مقصران موضوع دیگری است، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت موظف هستند که از لحاظ مادی و معنوی حقوق این خانواده را حفظ کنند، بر همین مبنا خوابگاه بزرگی در دست ساخت است که قرار است به اسم ایشان نام گذاری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار