اشتغال بیش از یک هزار جوان دهاقانی در سال گذشته

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۹ جوان دهاقانی در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کردند و شاغل شدند.

ایمنا: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان گفت: سال گذشته یک هزار و ۳۹ جوان دهاقانی در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کردند و شاغل شدند.

علی ذوالفقاری اظهار داشت: بر اساس دستور استاندار امسال باید تعداد افراد ثبت‌نام‌شده در سامانه رصد اشتغال نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی را داشته باشند. وی افزود: در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دهاقان با ثبت ۲۱۷ نفر و اداره فنی و حرفه‌ای با ثبت ۹۱ نفر در سامانه رصد اشتغال، بیشترین اشتغال‌زایی را در شهرستان داشته‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان، با توجه به طرح کارورزی، تصریح کرد: متأسفانه طرح ملی کارورزی مورد استقبال جوانان این شهرستان قرار نگرفت و بااینکه واحدهای پذیرنده حاضر هستند در محیط کار آموزش‌های لازم را ارائه دهند اما جوانان راغب نیستند.

ذوالفقاری تعداد افراد متقاضی طرح کارورزی در دهاقان را یک‌صد و ۳۰ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: سهمیه طرح کارورزی در استان اصفهان چهار هزار نفر است که باید در دهاقان ۲۲ نفر جذب محیط کار شوند و از تعداد ۴۱ واحد پذیرنده تنها ۱۸ واحد مورد تائید اداره فنی و حرفه‌ای قرارگرفته شده است.

وی با توجه به مزایای طرح کارورزی افزود: متقاضیان این طرح ملی با ثبت‌نام در سایت کارورزی، مشاغل مورد هدف خود را انتخاب می‌کنند و پس از گذراندن مراحل به این واحدها معرفی می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان تصریح کرد: متأسفانه شغل‌های پشت‌میزنشینی و نگهبانی بیشترین تمایل جوانان این شهرستان است.

ذوالفقاری از تشکیل هفت جلسه توجیهی طرح کارورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم بااطلاع رسانی بهتر، زمینه گرایش جوانان به این طرح میسر شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دهاقان از تأمین اعتبار ۶ میلیارد ریالی برای طرح مشاغل خانگی در دهاقان خبر داد و افزود: این تسهیلات از ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال بسته به نوع شغل خانگی در نظر گرفته‌شده است و متقاضیان به ۶ بانک عامل شهرستان معرفی می‌شوند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی تا ۲۵ درصد به واحدهای مستقل و مابقی به افراد یا واحدهای پشتیبان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۲۷ پرونده متقاضیان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان به بانک‌ها معرفی نشده‌اند، اظهار داشت: به‌زودی استعلام پرونده‌ها انجام می‌شود و ارائه تسهیلات در اولویت این افراد قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار