لطف برعکس کی‌روش به سپاهان

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران هرچقدر که از لحاظ فنی و گرفتن نتیجه در این چند سال اخیر موفق عمل کرده به همان اندازه هم درگیر حواشی اطراف تیم ملی بوده و معمولا هرچندماه یک‌بار به واسطه صحبت‌هایش خبرساز می‌شود. جنجال جدید کی‌روش هم این‌بار در جریان تمرینات تیم ملی به وقوع پیوست که ابتدا به حضور ریاست کمیته انضباطی در محل برگزاری تمرین تیم ملی اعتراض کرده و بعد هم در رابطه با مبلغ حدودا دو میلیارد تومانی که به خاطر پاداش تیم ملی کم شده و برای مجهز کردن مرکز پزشکی فدراسیون خرج شده ، اعتراض کرده است.

اصفهان زیبا: کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران هرچقدر که از لحاظ فنی و گرفتن نتیجه در این چند سال اخیر موفق عمل کرده به همان اندازه هم درگیر حواشی اطراف تیم ملی بوده و معمولا هرچندماه یک‌بار به واسطه صحبت‌هایش خبرساز می‌شود. جنجال جدید کی‌روش هم این‌بار در جریان تمرینات تیم ملی به وقوع پیوست که ابتدا به حضور ریاست کمیته انضباطی در محل برگزاری تمرین تیم ملی اعتراض کرده و بعد هم در رابطه با مبلغ حدودا دو میلیارد تومانی که به خاطر پاداش تیم ملی کم شده و برای مجهز کردن مرکز پزشکی فدراسیون خرج شده ، اعتراض کرده است.

بـــا ایـــن حـــال گـــفـــته شـــده کـــه دلــیـــل اصــلی ایـــن پرخاش‌گری های سرمربی تیم ملی، عقب افتادن حقوقش است و کی‌روش هم نشان داده که به شدت در این مورد حساسیت دارد و باید دید که فدراسیون فوتبال که بنا بر گفته مهدی تاج فقط سه روز در پرداخت حقوق کی روش تعلل کرده؛ چگونه می‌تواند نظر مثبت سرمربی تیم ملی را آن هم در فاصله 8 ماهه تا آغاز جام جهانی 2018 روسیه تامین کند. با این حال اردوی تمرینی تیم ملی از 10 آبان آغاز شد و امروز در تهران به پایان می رسد. سپس بازیکنان دعوت شده به تیم ملی توسط کارلوس کی روش از 15 تا 19 آبان در اتریش به آماده سازی خود ادامه داده و بعد از آن اردوی خودرا از تاریخ 19 تا 23 آبان در هلند ادامه می دهند. در این بین تیم ملی ایران در 18 آبان، یک دیدار دوستانه با پاناما برگزار می کند و در روز 22 آبان به دیدار ونزوئلا خواهد رفت.

بی توجهی به صدرنشین لیگ
لیست بازیــکنــان تــیم مــلی بـــرای شــرکت در ایــن اردو در شرایطی پیش از آغاز رقابت‌های هفته یازدهم لیگ اعلام شد که مطابق معمول این لیست پر از ابهام و تناقض است و کــی‌روش به مانند سابق نــشان داده کـــه ساختارهای ذهنی‌اش بیش از مسابقات لیگ برایش اهـمیت دارد. آبی‌های پایتخت در حالی که شرایط مناسبی در جدول رده بندی لیگ برتر ندارند، با 7 بازیکن بیشترین تعداد نماینده را در بین تیم های لیگ برتری در اردوی تیم ملی دارند و با وجود اینکه تیم پارس جنوبی جم در صدر جدول رده بندی قرار دارد هیچ کدام از بازیکنان این تیم راهی به اردوی جدید تیم ملی پیدا نکردند. همین موضوع عامل اعتراض مهدی تارتار سرمربی پارسی‌ها هم شد و او اعلام کرد که در دیدار مستقیم با کارلوس کی‌روش حرف‌های خودش را به او خواهد زد. دعوت از حداقل دو بازیکن پارس جنوبی کمترین انتظاری بود که جنوبی‌ها از لیست تیم ملی داشتند.حضور پنج بازیکن از تیم سایپا را می توان مهم‌ترین نکته اردوی اخیر تیم ملی دانست و بازیکنی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان که عملکرد ضعیفی در این چند هفته داشته، سورپرایز کی روش در لیست تیم ملی است.

سپاهان خودش را گول می‌زند
در فوتبال اصفهان نام 5 بازیکن ملی پوش در لیست تیم ملی به چشم می‌خورد که رشید مظاهری و مرتضی تبریزی با وجود شرایط نه چندان مناســب ذوب‌آهن در این هفته‌ها دعوتشان به تیم ملی طــبیعی بود .در طرف مــقابل، سپاهان هم با سه نمایـــنده در لیست خوش شــانس بوده که توانسته نظر مــثبت کی‌روش را جلب کنــد. علی کریــمی، ساســان انــصاری و سعید آقایی سه طــلایی‌پوش اصفهانی هستند که با وجود عملکرد نه چنــدان خوب خودشان در این چند هفته گذشته بازهم در لــیست قرار گرفته‌اند. انصاری که با وجود انتظارات فــراوان هیچ نشانی از گلزن فصل قبل نداشته، آقایی هــم که با هزینه‌ای دو میلیاردی برای جانشینی حاج‌صــفی به اصفهان آمد؛ چیــزی به جز یک مدافع پراشتبــاه نبوده و علی کریمی هـــم از زمان بازگشتش به ایران یک در میان مصدوم بــوده است. با این حال شاید دعوت از این سه بازیکن بــیشترین ضربه را به زلاتکو کرانچار بزند که در گام اول نــمی‌تواند در تمرینات تیمش از همه نفراتش استفاده لازم را ببرد و برنامه‌های تاکتیکی خودش را به تیم تزریق کند. از طرف دیگر از آنجایی که مهم‌ترین انگیزه بازیکنان در سال جام جهانی، حضور در اردوی تیم مـــلــی اســت، این بازیکنان از لحاظ روانی ارضا می‌شــوند که جایشان در لیست تیم ملی محفوظ اســت و حتما در هفته‌های گذشته عملکرد خوبی داشـــته‌اند که نظر کی‌روش را جلب کرده‌اند. ایــن سه بازیکن اگر قرار باشد در بازگشت دوباره به سپاهان همچنان از موضع بالا به عملکرد خودشان و مقایسه شرایط باشگاهی و ملی نگاه کنند وضعیت سپاهان از چیزی که امروز دچار آن شده بهتر نخواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار