40 درصد دانش آموزان تیران و کرون ورزشکار شدند

تأسیس کانون ورزشی در مدارس شهرستان تیران و کرون به‌منظور ارائه خدمات ورزشی در اوقات فراغت و رونق ورزش در بین دانش آموزان ضروری است

تأسیس کانون ورزشی در مدارس شهرستان تیران و کرون به‌منظور ارائه خدمات ورزشی در اوقات فراغت و رونق ورزش در بین دانش آموزان ضروری است. ورزش و تحرک از مؤلفه‌های مهم در افزایش سلامتی روحی و جسمی و نشاط فردی و اجتماعی است و ازاین‌جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه آثار زیادی را برای سلامت و شادکامی جامعه دارد و باید نسبت به فرهنگ‌سازی برای انجام فعالیت‌های ورزشی همت کرد. آموزش‌وپرورش و مدارس ازجمله مراکز مهم برای نهادینه کردن فرهنگ انجام فعالیت‌های ورزشی هستند و مسئولان این وزارتخانه با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی ازجمله المپیادهای ورزشی درون مدرسه بر ترویج فرهنگ ورزش و جهت‌دهی دانش آموزان به این عرصه اقدام می‌کنند. به گزارش ایرنا، امسال برای چهارمین سال متوالی، المپیاد درون مدرسه‌ای هم‌زمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان تیران و کرون نیز برگزار شد که زمینه‌ساز مشارکت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های دانش آموزان در فعالیت‌های ورزشی بوده است.

رشد 10 درصدی شرکت‌کنندگان در المپیاد ورزشی مدارس

کارشناس مسئول تربیت‌بدنی و سلامت اداره آموزش‌وپرورش شهرستان تیران و کرون گفت: امسال 40 درصد از دانش آموزان در فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت کرده‌اند که رشد 10 درصدی نسبت به سال قبل داشته است و البته برخی از دانش آموزان به دلیل حجم بالای درسی و یا بروز مشکل در این مقطع زمانی قادر به شرکت در این برنامه نبوده‌اند. رضا فدایی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی متناسب با سن و جنسیت دانش آموزان به‌ویژه ورزش‌های بومی و محلی ازجمله برنامه‌های المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای است که همراه با برنامه افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود. وی افزود: امسال خانواده‌ها و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس مشارکت بیشتری نسبت به سال گذشته در برگزاری برنامه‌های المپیاد ورزشی با مربیان تربیت‌بدنی داشته‌اند و آیین‌های افتتاحیه آن باشکوه و رونق بیشتری برگزار شد. کارشناس ورزش آموزش‌وپرورش تیران و کرون خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کانون‌های ورزش در مدارس برای فعالیت در زمان اوقات فراغت دانش آموزان به مدیران مدارس تأکید شده که به‌زودی این کانون‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

40 درصد دانش آموزان تیران و کرون ورزشکار شدند

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزان ورزشکار این شهرستان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده با برگزاری این برنامه‌های ورزشی چهار هزار دانش‌آموز مدارس این شهرستان که درگذشته برنامه ورزشی نداشتند به ورزش علاقه‌مند شده‌اند و این جمعیت دانش‌آموز ورزشکار جدید، 40 درصد از دانش آموزان مدارس را تشکیل می‌دهند. علیرضا مرزبان افزود: این دسته از دانش آموزان با برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای به‌صورت اختیاری و باانگیزه درونی علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های ورزشی شده‌اند. وی ادامه داد: جلب‌توجه مسئولان مدرسه نسبت به برگزاری برنامه‌های ورزشی و توجه ویژه به زنگ ورزش دانش آموزان از دیگر ثمره‌های برگزاری این المپیادهای ورزشی بوده که جایگاه درس تربیت‌بدنی و ورزش در مدارس ارتقا یافته و همانند سایر درس‌ها موردتوجه است. وی تقویت روحیه نشاط و امید، سلامت روحی و جسمی و افزایش تحرک بین دانش آموزان و دوری از رفتارهای غلط و تنبلی را از دیگر نتایج برگزاری المپیاد ورزشی در مدارس شهرستان تیران و کرون عنوان کرد. مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان تیران و کرون یادآور شد: همکاری برخی از ادارات و انجمن‌های اولیا و مربیان در برگزاری برنامه‌های ورزشی مدارس افزایش‌یافته و این مشارکت و همکاری به رشد استعدادهای ورزشی و ایجاد تحرک در بین دانش آموزان منجر شده است.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ورزش

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون در بازدید از برنامه المپیاد ورزشی یکی از مدارس این شهرستان به آثار انجام فعالیت‌های ورزشی در جامعه اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی مأموریت‌های انتظامی و آسیب‌های اجتماعی را در شهرستان کاهش داده است. وی افزود: 90 درصد از بهره‌وری این برنامه‌های ورزشی به پلیس می‌رسد زیرا برگزاری چنین برنامه‌هایی منجر به کاهش تخلفات، جرائم و مشکلات اجتماعی می‌شود. یکی از اهداف مهم المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای کشف، شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان است. به‌طوری‌که دانش‌ آموزان مستعد با برگزاری مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای شناسایی می‌شوند و به کانون‌های ورزشی برون مدرسه‌ای هدایت می‌شوند و مدرسه محوری و مشارکت‌جویی اولیا‌ء و دانش آموزان در برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از ظرفیت‌هایی است که این طرح دارد و می‌تواند نقش مهمی در تربیت دانش ‌آموزان و ورزشکاران آینده داشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار