مچ اندازی کرانچار با ویسی؛ برانکو با قلعه‌نویی

لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار دیدار وارد هفته چهاردهم می‌شود.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : لیگ برتر از امروز با برگزاری چهار دیدار وارد هفته چهاردهم می‌شود. در دیدارهای امروز پیکان با استقلال تهران جدال می‌کند؛ سپاهان در نقش‌جهان پذیرای استقلال خوزستان خواهد بود؛ گسترش فولاد و سایپا باهم روبرو می‌شوند و فولاد در اهواز با سپیدرود رشت مصاف می‌دهد؛ اما پرونده هفته چهاردهم این هفته از مسابقات فردا با برگزاری چهار دیدار به پایان می‌رسد و در حساس‌ترین بازی پرسپولیس تهران میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود؛ پارس جنوبی جم به میهمانی نفت تهران می‌رود؛ نفت آبادان و تراکتورسازی هم باهم روبرو می‌شوند و دو تیم سیاه‌جامگان و پدیده هم‌نبردی تمام مشهدی را برگزار می‌کنند.

گذر ویسی دوباره به نقش‌جهان افتاد

بازی امروز تیم‌های سپاهان با استقلال خوزستان به‌شدت تحت تأثیر سرمربی تیم آبی‌پوش خوزستانی است. عبدا... ویسی که توانسته بود در لیگ پانزدهم همین تیم استقلال خوزستان را به مقام قهرمانی لیگ پانزدهم برساند به‌شدت موردتوجه مسئولان باشگاه سپاهان قرار گرفت. ویسی مدت طولانی طلایی پوشان را معطل کرد و سرانجام پذیرفت بروی نیمکت مربیگری و البته لرزان تیم اصفهانی بنشیند. ویسی که با جاروجنجال زیاد به سپاهان پیوسته بود تااندازه‌ای محبوبیت داشت که بازیکنان موردنیاز خودش هم شخصاً قرارداد امضا می‌کرد و خلاصه مسئولان باشگاه هر چه او خواست برایش فراهم کردند بلکه این مربی رامهرمزی بتواند جام برای زردپوشان اصفهانی به ارمغان آورد. لیگ شانزدهم با این شرایط برای تیم اصفهانی آغاز شد اما نتایج مورد انتظار حاصل نشد و هواداران خیلی زود با ویسی دچار مشکل شدند. فشارها بر ویسی تا جایی ادامه پیدا کرد که او مجبور شد پس از برگزاری بازی‌های هفته بیست و چهارم عطای کار را به لقیش بخشیده و از سرمربیگری سپاهان کنار برود. عملکرد ضعیف ویسی در سپاهان موجب شد تا او در لیگ هفدهم هم‌جایی برای فعالیت به‌جز باشگاه استقلال خوزستان پیدا نکند. عملکرد ویسی در تیم آبی‌پوش خوزستانی هم تا پایان هفته سیزدهم ضعیف بوده و استقلالی‌ها رتبه‌ای بهتر از سیزدهمی جدول را در اختیار ندارند. با این شرایط ویسی باید امروز شاگردانش را برابر تیمی به میدان بفرستد که تصور می‌کرد سکوی پرتابی دیگری برایش خواهد شد. البته استقلال خوزستان هفته پیش نتیجه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی به دست آورد و توانست پیکان را با یک گل از پیش رو بردارد. از سوی دیگر سپاهانی‌ها با کرانچار در آبادان مغلوب هنرنمایی بازیکنی عراقی به نام کرار جاسم شدند تا برتری بی‌حرف و حدیث آن‌ها در هفته دوازدهم و مقابل تراکتورسازی کاملاً تحت تأثیر شکست مقابل نفت آبادان قرار گیرد. بدون تردید در بازی امروز سپاهانی‌ها از همه داشته‌هایشان برای شکست تیم اهوازی بهره خواهند برد اما باید به انتظار نشست و دید ترفند ویسی برای نتیجه گرفتن در ورزشگاه نام‌آشنای نقش‌جهان کارگر واقع می‌شود؟

قلعه‌نویی در ورزشگاه پرخاطره‌ آزادی

امیر قلعه‌نویی فردا باید در ورزشگاه آزادی سربازانش را برابر ارتش سرخ راهی میدان کند. بازی تیم‌های پرسپولیس با ذوب‌آهن همیشه جذاب و پرگل از آب درآمده است. بازی تیم‌هایی که از ریشه‌دارترین تیم‌های فوتبال ایران به‌حساب می‌آیند و سابقه جدال‌های آنها به جام تخت جمشید بازمی‌گردد؛ اما بازی فردای این دو تیم جدای از سابقه تاریخی دو باشگاه، تحت تأثیر سرمربیان دو طرف نیز قرار دارد. برانکو از زمان حضورش در پرسپولیس در جدال‌های رودررو با امیر قلعه‌نویی هرگز شکست نخورده است. پرسپولیس در پنج بازی آخرش برابر ذوب با مربیگری برانکو سه باخت و دو مساوی به دست آورده است و این نشان می‌دهد که ذوب‌آهن به‌نوعی گربه سیاه پرسپولیس و برانکو بوده است؛ اما آنچه مایه امیدواری پرسپولیسی‌ها به شمار می‌رود سرمربی سرخ پوشان تهرانی است. برانکو تابه‌حال مقابل امیر قلعه‌نویی شکست نخورده و در پنج جدال با قلعه‌نویی، سه برد و دو تساوی به دست آورده است. برانکو نخستین و درحالی‌که تنها چهار هفته هدایت پرسپولیس را به عهده داشت در نخستین دربی‌اش در هفته آخر لیگ مقابل قلعه‌نویی قرار گرفت و در آن بازی پرسپولیس با یک گل برنده شد. قلعه‌نویی بعدازآن به تراکتورسازی رفت و در بازی رفت لیگ پانزدهم این مربی روی نیمکت تراکتورسازی با یک گل مغلوب برانکو شد. بازی برگشت دو تیم در همین دوره و در ورزشگاه آزادی به نتیجه مساوی یک‌بریک انجامید. در لیگ شانزدهم که پرسپولیس به مقام قهرمانی رسید در هفته پنجم برانکو و قلعه‌نویی بار دیگر رودرروی هم قرار گرفتند اما درنهایت بازی دو تیم تراکتور و پرسپولیس در تبریز بدون گل مساوی شد. در بازی برگشت همین دوره برانکو توانست با کسب پیروزی سه بر صفر برابر قلعه‌نویی بهترین و سومین برد خود را برابر پرافتخارترین مربی لیگ برتر ایران رقم بزند. البته در حال حاضر شرایط دو تیم و در نتیجه آن، دو مربی کاملاً متفاوت است. هرچه برانکو با پرسپولیس قدرتمندانه نتایجی مورد انتظار هواداران را کسب کرده در نقطه مقابل قلعه‌نویی با ذوب‌آهن روندی پرفرازونشیب را پشت سر گذاشته است. حالا باید دید آیا پرسپولیس در بازی فردا اسیر طلسم شکنی ذوب‌آهن خواهد شد یا با اتکا به توانایی‌های فنی برانکو، شکست‌ناپذیری پرفسور برابر قلعه‌نویی همچنان پایدار باقی خواهد ماند؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار