هزینه خدمات فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خدمات هندلی فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است و این برای شرکت‌های هوایی مقرون به صرفه نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خدمات هندلی فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است و این برای شرکت‌های هوایی مقرون به صرفه نیست.

به گزارش ایمنا، علی عابدزاده درباره تصمیم شرکت‌های هوایی ایران در انتقال پروازهای خود از فرودگاه نجف به بغداد، اظهار داشت: علت این کار مباحث اقتصادی است و هیچ مساله سیاسی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: تصمیم انتقال پروازها از نجف به بغداد مربوط به شرکت‌های هواپیمایی است و شرکت‌ها این اختیار را دارند که هرجا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بود، فعالیت کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: علاوه بر خدمات هندلینگ، هزینه سوخت در نجف بالاست و تصمیم جابجایی بیشتر از منظر اقتصادی مطرح است.

وی بیان داشت: البته شرکت‌ها برای جابه جایی پروازها در حال مذاکره با مسئولان فرودگاه نجف هستند و اگر این فرودگاه همکاری کند، انتقال پروازها انجام می‌شود.

گفتنی است؛ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی هفته گذشته اعلام کرد که تابستان امسال با مسئولان فرودگاه نجف جلسه‌ای برگزار شد که متاسفانه هیچکدام از دستاوردهای این نشست برای اعمال تخفیف در عوارض هندلینگ فرودگاهی عملی نشد و ۱۰ شرکت هواپیمایی ایرانی تصمیم گرفتند پروازهای خود را از نجف به بغداد منتقل کنند.

به گفته مقصود اسعدی سامانی، به ازای هر مسافر باید پنج دلار به عنوان عوارض امنیتی پرداخت شود، عوارض گمرکی را از ۱۰۰ دینار به ۱۵۰ دینار تغییر دادند و قیمت سوخت را نیز از ۹۸ سنت به یک دلار و ۴۲ سنت افزایش دادند.

وی افزود: همچنین به تازگی نرخ سوخت هواپیما نیز از ۸۹ سنت به ۱.۲۴ دلار رسیده که چهار برابر نرخ فرودگاه‌های ایران است.

دبیر انجمن شرکت هوایی ایران اعلام کرد که شرکت‌های هوایی ایران به منظور رفاه حال مسافران تصمیم گرفته اند پروازهای خود از فرودگاه‌های کشور را به جای فرودگاه نجف، به فرودگاه بغداد انجام دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار