درمان ریزش مو با جوانه گندم

جوانه گندم یکی از مکمل‌های غذایی است که دارای ویتامین‌هایی همچون B، E و… است. از جوانه گندم برای مو به تازگی استفاده‌های فراوان می‌گردد.

جوانه گندم یکی از مکمل‌های غذایی است که دارای ویتامین‌هایی همچون B، E و… است. از جوانه گندم برای مو به تازگی استفاده‌های فراوان می‌گردد.به گزارش سلامتی، اشتباه رایج ما ایرانی‌ها در مصرف مواد غذایی این است که ویتامین‌های B درون سبوس برنج را نادیده می‌گیریم.در واقع ما برنج سفید که فاقد ویتامین است را خورده و سبوس آن را که مخزن ویتامین است دور می‌ریزیم. این عادت غذایی غلط و دیگر رفتارهای غذایی نادرست موجب افزایش سرعت ریزش مو و از بین رفتن آن می‌گردد.
جوانه گندم یکی از بهترین مکمل‌های غذایی است که در بیشتر سبد غذایی خانواده‌های ایرانی قرار نگرفته است. زمانی که گندم جوانه می‌زند، تغییر شکل داده و واکنش‌های شیمیایی انجام شده در حین جوانه زدن موجب افزایش املاح و ویتامین‌های درون آن می‌شود.جوانه زدن در این ماده شگفت انگیز باعث ازدیاد پروتئین‌ها شده، نشاسته درون آن شکسته و به قندهای ساده گلوکز و ساکاروز تبدیل می‌گردد.
ویتانین های موجود در جوانه گندم
جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های A،B1،B6،B12،E است که همگی دارای فواید بسیاری برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن آن است همچنین نبایستی از مواد سودمند دیگری مانند اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیوم درون جوانه گندم غافل شد.از این مواد پس از اینکه جوانه به اندازه خود گندم رشد کرد می‌توان استفاده کرد.
نحوه مصرف جوانه گندم برای مو چگونه است؟
نحوه مصرف آن به این صورت است که هر روز ۲ قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب له کرده و برروی موهای خود مانند ماسک بگذارید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذاها و نوشیدنی‌ها میل کنید
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار