سفارش کتب درسی سال تحصیلی 97-96 از طریق سامانه اینترنتی
رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی سال تحصیلی 97 - 96 در اصفهان همزمان با سراسر کشور از طریق سامانه اینترنتی آغاز شد.
به گزارش ایمنا، اکبر بیات با اشاره به آغاز ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی 97-96 از طریق سامانه اینترنتی، اظهار کرد: سال گذشته طرح ثبتنام و توزیع کتابهای درسی مدارس به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اینترنتی با موفقیت اجرا شد.
وی افزود: به همین دلیل امسال هم با هدف دسترسی آسان دانشآموزان به کتب درسی و نظارت نظاممند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی سال تحصیلی 97 - 96 در دورههای تحصیلی آموزش ابتدایی، پیش دانشگاهی، متوسطه دوم شاخه فنی و حرفهای (پایه دهم و یازدهم) و کتابهای درسی تکمیلی مدارس دوره اول متوسطه، ویژه استعدادهای درخشان (پایههای 8،7 و 9) از طریق سامانههای www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام میشود.
اقدام دانشآموزان به صورت انفرادی و گروهی برای ثبت سفارش کتاب
رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: دانشآموزان میتوانند هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی از طریق مدارس اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی کنند و در نظر داشته باشند که 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه آنان به عنوان رمز عبور استفاده میشود، اگر دانشآموزی اقدام به تعویض شناسنامه کرده است باید هرچه سریعتر با در دست داشتن صفحه اصلی شناسنامه تعویضی به مدرسه مراجعه و نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام و بعد از آن با رمز جدید ثبتنام کتب را تکمیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: در هنگام ثبت سفارش کتاب، فرض بر قبولی در سال جاری است، در صورتی که دانشآموز در سال تحصیلی جاری موفق به قبولی نشد، امکان اصلاح سفارش نیز در نظر گرفته شده است.
اصلاح سفارشات از طریق سامانه
بیات در ادامه با اشاره به اصلاح سفارشات از طریق سامانه افزود: در صورت جا به جایی دانشآموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسههای مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانشآموز به طور خودکار در سامانه اصلاح میشود و دانشآموزان میتوانند کتابهای درسی را در مدرسه جدید تحویل بگیرند اما اگر جا به جایی به مدارس استان دیگر باشد، دانشآموز باید تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، اصلاح سفارش کند تا کتابهای درسی در مدرسه جدید تحویل داده شود.
وی تأکید کرد: در صورت جا به جایی بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، کتابهای درسی به محل ثبت سفارش اولیه ارسال شده و دانشآموز با مراجعه به مدرسه ثبتنامی کتب درسی را تحویل میگیرد.
رئیس اداره پشتیبانی و تدارکات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره دانشآموزانی که به صورت جهشی به پایه بالاتر میروند، تغییر رشته میدهند یا فقط به تعدادی از کتابهای درسی نیاز دارند، گفت: این دانشآموزان میتوانند از تاریخ 96/6/18 سفارش کتابهای درسی را از قسمت «سفارش تک جلدی کتابهای درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل شود.
بیات در پایان تصریح کرد: معلمان نیز از تاریخ 96/6/15 برای سفارش کتابهای درسی و بستههای آموزشی مورد نیاز با مراجعه به سایت در قسمت «سفارش تک جلدی کتابهای درسی و بسته آموزشی» ثبت سفارش کنند، کتب از طریق پست به دست آنان خواهد رسید.