از استعدادیابی تا قهرمانی آسیا

ملی‌پوش نوجوان اسلالوم بانوان گفت: با توجه به شرایط و قهرمانی در رقابت‌های آسیایی تایلند به عضویت کمپ نخبگان آسیا درآمده و در تمرینات دوره‌ای این کمپ شرکت می‌کنم.

از استعدادیابی تا قهرمانی آسیا

فائزه روناسی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: متولد سال 1380 هستم و از حدود 3 سال پیش با حضور در دوره‌های آموزشی استعدادیابی هیئت قایقرانی تمرینات خود را آغاز کردم. با نظر مربیان به سمت اسلالوم کشیده شدم و در تابستان 95 با کسب دو مقام دومی در رشته C1 و سومی K1 به عضویت تیم ملی درآمده و با عملکرد خوبی که در تمرینات تیم ملی داشتم راهی مسابقات آسیایی تایلند شدم که در این دوره از مسابقات در رشته C2 به مقام اول دست یافتم.

وی با اشاره به عضویت در کمپ نخبگان قایقرانی آسیا خاطر نشان کرد: در حال حاضر عضو این کمپ هستم و در دوره‌های تمرینی منظمی که دارد شرکت می‌کنم، دوره گذشته تمرینات در تایلند بود که 16 نفر در آن شرکت داشتیم سهم ایران دو نفر بود که من به همراه یکی از قایقرانان پسر در آن شرکت کردیم. حضور در این دوره‌ها تأثیر زیادی در رشد و پیشرفتمان دارد؛ چرا که فرصت تمرین با رقبای سرسخت و قدرتمند خود را پیدا کرده و می‌توانیم شناخت خوبی از آنها به دست آوریم.

وی در خصوص سطح بازیکنان ایرانی در اسلالوم نسبت به رقبای خود گفت: خوشبختانه ایران مربیان خوبی در این رشته دارد و با توجه به اینکه آموزش و تمرینات خوبی را سپری می‌کنیم در مسابقات آسیا نیز توانستیم در جمع برترین‌ها قرار گیریم اما برای رسیدن به مسابقات جهانی و سطوح بالاتر باید تلاش و تمرینات بیشتری داشته باشیم. هر جایگاهی با تمرین و تلاش به دست می‌آید.

روناسی ادامه داد: از نظر امکانات و تجهیزات با مشکل خاصی روبرو نیستیم و فدراسیون و هیئت استان به خوبی نیازهایمان را رفع کردند. البته قایق C1 در ایران کم است، اما با این حال فدراسیون حمایت خوبی از ورزشکاران خود داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت رودخانه زاینده رود تمرینات خود را در کجا انجام می دهد، گفت: اسلالوم رشته‌ای است که تمرینات آن باید حتماً در رودخانه باشد و نمی‌توان در استخر تمرین کرد، بنابراین در مواقعی که آب در زاینده رود جاری است در اصفهان تمرین می‌کنم و در غیر این صورت مجبور هستم به نجف آباد بروم و تمریناتم را زیر نظر توکلی ادامه دهم. این برنامه‌ها در صورتی است که در اردوهای تیم ملی در تهران و یا شهرهای دیگر نباشیم.

قهرمان اسلالوم نوجوانان آسیا حضور پرقدرت در رقابت‌های آسیایی اندونزی را از جمله اهداف بلند مدت خود خواند و افزود: در سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی را پیش رو داریم. تمام تلاش خود را برای گرفتن بهترین نتایج در این مسابقات خواهم کرد. البته آن طور که شنیدم، قرار است در مسابقات جهانی نیز شرکت داشته باشیم که بیشتر جنبه کسب تجربه و ارزیابی نقاط ضعف و قوتمان دارد



.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار