موسوی لارگانی: استعفایمان تهدید نیست

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: طرح استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان یک تهدید نیست؛ بلکه رویکردی جدی است که هدف آن احقاق حقوق مردم اصفهان و رساندن صدای آنها به گوش مسئولان است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: طرح استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان یک تهدید نیست؛ بلکه رویکردی جدی است که هدف آن احقاق حقوق مردم اصفهان و رساندن صدای آنها به گوش مسئولان است.

موسوی لارگانی به ایمنا گفت: ۲ مبحث جدی باعث طرح موضوع استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان شده است. یک بحث نمایندگان اصفهان کلی است که به آب زاینده رود و احیای آن بر می گردد و تقاضای ما این است که دولت به این تقاضای مردم شریف اصفهان که همواره و همه جا دین خود را به انقلاب و نظام به جا آورده اند، توجه جدی داشته باشد.

نماینده مردم فلاورجان به موضوع ۹ دی اشاره کرد و افزود: مردم شریف استان اصفهان در حمایت از نظام و ولایت پیش قدم بوده اند و یک روز زودتر از همه کشور یعنی ۸ دی به خیابانها آمدند و بعد از آن بقیه استانها از مردم اصفهان الگو گرفتند و حماسه ۹ دی را خلق کردند.

موسوی لارگانی گفت: بنابراین انتظار می رود خواسته های بحق چنین مردمی مورد توجه قرار بگیرد؛ بویژه که رییس جمهور هم به مردم اصفهان قول داده است که در دولت دوازدهم نوبت اصفهان و احیای زاینده رود است. بنابراین حال اگر نمایندگان استان نتوانند مهمترین خواسته مردم را پیگیری کنند، ترجیح می دهند از مقام خود استعفا دهند.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: طرح بحث استعفای دسته جمعی یک تهدید نیست؛ بلکه یک رویکرد جدی است که هدف آن احقاق حقوق مردم اصفهان و رساندن صدای آنها به گوش مسئولان است.

موسوی لارگانی افزود: موضوع دوم مصوبه هیئت دولت است که ما معتقدیم بر اساس تحقیق و پژوهش صادر نشده و دارای بخشی نگری است و گاهی بواسطه لابی گری های که صورت می گیرد، دولت فقط برای یک قسمت استان مصوبه می دهد.

مصوبه های دولت بر اساس تحقیق باشد نه جو سازی

نماینده فلاورجان در توضیح مفاد این مصوبه گفت: در این مصوبه هیئت وزیران مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور جبران خسارت و رفع کمبود منابع آبی در منطقه شرق استان اصفهان اختصاص داده شده است که این مصوبه خلاف شرع، عرف و قانون است؛ زیرا بسیاری دیگر از شهرستانهای استان هم از خشکسالی متضرر شده اند. بویژه شهرستان فلاورجان و شهر قهدریجان که ۹۰ درصد مردم آن کشاورز هستند هم در اثر کم آبی و خشکسالی به کویر تبدیل شده، اما متأسفانه بحثی از غرب اصفهان در این مصوبه نیست.

لارگانی افزود: در مصوبه هیات دولت تنها شرق اصفهان مورد توجه قرار گرفته و حرفی از بقیه مناطق اصفهان نیست و بنابراین نمایندگان شمال، غرب و جنوب اصفهان به این مصوبه اعتراض دارند. دولت باید توجه کند که اگر خسارتی بوده شرق، غرب، شمال و جنوب اصفهان همگی از آن ضرر دیده اند و نمی شود فقط بر اساس یک جوسازی مصوبه صادر کرد؛ بلکه این امر نیاز به تحقیق و بررسی دارد و نمایندگان اصفهان نتیجه بررسی ها را می پذیرند.

وی ادامه داد: ما از دولت خواسته ایم که در مصوبه خود تجدید نظر کند و اگر این اصلاح صورت نگیرد، نمایندگان نمی توانند جوابگوی مطالبات مردم و موکلین خود باشند.

نماینده مردم فلاورجان گفت: همین دیروز بیش از ۵۰ تماس تلفنی از سوی مردم روستای کاویان بخش مرکزی فلاورجان با من گرفته شد که حتی قطره ای آب ندارند و اگر حالا که زمستان است آب نیست، باید فکر جدی برای این قضیه کرد. استان اصفهان در یک سال، به بیش از ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب فقط برای آشامیدن نیاز دارد؛ این در حالی است که در حال حاضر تنها ۱۴۲ میلیون متر مکعب آب پشت سد وجود دارد، بارندگی هم که نداشته ایم و اگر فکری برای این موضع نشود و دو روز آب اصفهان قطع شود، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

موسوی لارگانی در رابطه با چرایی طرح موضوع استعفای دسته جمعی و امکان نتیجه بخش بودن راههای دیگر تصریح کرد: نمایندگان استان اصفهان حقیقتا تلاش کردند از همه راههای ممکن مطالبات مردم را پیگیری کنند و باز هم به تلاش خود ادامه می دهیم.

از همه راهها پیگیر احیای زاینده رود هستیم

وی افزود: هفته گذشته مجمع نمایندگان اصفهان با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و موضوع خشکسالی و احیای زاینده رود را مطرح کرد. پنجشنبه - ۷ دی- هم با استاندار اصفهان در این زمینه جلسه داشتیم، دو ماه پیش هم با اسحاق جهانگیری جلسه داشتیم و در حال حاضر پیگیر آن هستیم که جلسه ای با وزیر نیرو برای حل مشکل آب استان ترتیب دهیم. بنابراین طرح موضوع استعفا اولین و تنها راهکار ما نبوده، اما اگر به خواسته های مردمی که اینهمه برای نظام زحمت کشیده اند، بی توجهی صورت بگیرد، ناچار به استعفای دسته جمعی هستیم.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در رابطه با گلایه اش از کاهش شأن و جایگاه نمایندگان اصفهان نیز به خبر نگار ایمنا گفت: البته این بحثی جدا بود که ما در دیدار با استاندار مطرح کردیم و ربطی به قضیه استعفای دسته جمعی نداشت.

وی افزود: بر اساس قانون خدمات کشوری جایگاه و پست سازمانی نمایندگان مجلس با وزیر یکی است، در ضمن بحث فرد هم مطرح نیست؛ بلکه دغدغه اصلی، حفظ شأن و جایگاه نمایندگان است. در استانهای دیگر وقتی وزیری به آن استان می آید، نمایندگان مجلس همردیف با وزیر قرار می گیرند و در دعوت نامه ها و مکاتبات هم به همین صورت است؛ اما در استان اصفهان این شأنیت رعایت نمی شود و گاهی یک مدیر کل رونوشت می دهد و به فرماندار و بخشدار و بعد به نمایندگان مجلس اشاره می کند.

در عمل جایگاه نمایندگان اصفهان از یک بخشدار هم کمتر است

موسوی لارگانی تصریح کرد: چنین برخوردی با نمایندگان در حالی است که جایگاه اداری نمایندگان از استاندار هم بالاتر است و من این قضیه را در دیدار با استاندار هم مطرح کردم و از ایشان خواستم به عنوان نماینده ارشد دولت در استان، در رابطه با این موضوع صحبت و بخشنامه ای صادر کنند که در مکاتبات، جایگاه و شأن نمایندگان رعایت شود.

در حال حاضر جایگاه نماینده از یک بخشدار هم کمتر است؛ بخشداران برای خود، دفتر، دفتر دار، راننده و خدم و حشم دارند و مردم برای دیدار با آنها باید از هفت خوان رستم بگذرند، دیدار با وزیر و استاندار هم به همین ترتیب برای مردم سخت است، اما نمایندگان مجلس همیشه بین مردم و در دسترس مردم هستند. بنابراین این جایگاه نه به خاطر شخص من و نماینده فلان شهرستان، بلکه به خاطر جایگاه کلی نمایندگان و سخن حضرت امام(ره) که فرمودند«مجلس در رأس امور است»، باید حفظ شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در جلسه روز پنجشنبه - ۷ دی- با استاندار اصفهان ضمن اشاره به خشکسالی ایجاد شده در کل استان و خسارت وارد شده به کشاورزان، تاکید کرد اگر مشکلات خشکسالی جدی گرفته نشود، ما نمایندگان استان، دسته جمعی استعفا می‌کنیم. وی همچنین از کاهش شأن و جایگاه نمایندگان مجلس نیز گلایه کرد.

در همین رابطه، ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته به خبرنگار ایمنا گفت: بحث استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان به این معنا نیست که استعفا تنها راه باقی مانده است، نمایندگان استان اصفهان همه راه های موجود را پیگیری می کنند و در کنار آنها بحث استعفای دسته جمعی هم در برنامه قرار گرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار