مثلث باریشه قهرمانی

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که مدعی اصلی قهرمانی یعنی پرسپولیس فاصله‌اش را با تیم دوم جدول بیشتر کرد.

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز : هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که مدعی اصلی قهرمانی یعنی پرسپولیس فاصله‌اش را با تیم دوم جدول بیشتر کرد. در دیگر دیدارها دیگر نتیجه‌ای غیرمنتظره‌ای رقم نخورد هرچند تداوم بردهای سریالی استقلال و بیداری سپاهان را می‌توان از اتفاقات مهم هفته نام برد. اما در ابتدای لیگ هفدهم اگر از هر کس سؤال می‌کردید که چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی هستند از پرسپولیس به‌عنوان جدی‌ترین مدعی قهرمانی نام می‌بردند و استقلال و سپاهان را هم به‌عنوان تیم‌های دیگر تیم‌های شانس قهرمانی برمی‌شمردند. اما تاکنون که هفده از این رقابت‌ها سری شده است پارس جنوبی تیمی که تازه این فصل حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند در قامت مدعی ظاهرشده و فولاد هم به‌تازگی قد علم کرده است. در نقطه مقابل استقلال با منصوریان خیلی زود به بن‌بست خورد و سپاهان هم با انجام بازی‌های پر نوسان و بدشانسی‌های پی‌درپی در گرداب بحران فرورفت و از صدر جدول دور شد. با این شرایط حالا سرخ‌پوشان تهرانی بافاصله‌ای 9 امتیازی نسبت به سایر رقیبان یکه‌تازی می‌کنند و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد با توجه به وضعیت تیم‌های دوم و سوم و چهارم باید آن‌ها را قهرمان هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بدانیم. گرچه شاید امسال، آخرین فصل قدرت‌نمایی بی‌دردسر آن‌ها باشد چراکه از الان می‌توان با اطمینان از رقبای اصلی‌شان در فصل بعد پرده‌برداری کرد.
پارس جنوبی مدعی می‌شود. پارس جنوبی جم امسال خوش درخشیده و فولاد خوزستان هم 12 هفته است که شکست نخورده و سرمربی‌اش از توانایی بالایی برخوردار است. پیکان مجید جلالی هم به معنای کلمه فوتبال بازی می‌کند اما هیچ‌کدام از این تیم‌ها نمی‌توانند خللی در قهرمانی سرخ‌پوشان تهرانی ایجاد کنند. آن‌ها فصل بعد هم شاید با این نفرات، بتوانند نمایشی مشابه داشته باشند اما بعید است بازهم حریف پرسپولیس برانکو شوند. درست است که فاصله 14 امتیازی استقلال و 21 امتیازی سپاهان با پرسپولیس در حالت طبیعی جای هیچ‌گونه شانسی را برای آن‌ها باقی نگذارد تا بتوانند به صدر جدول برسند اما می‌توان با توجه به نحوه بازی‌شان و همچنین روند رو به رشدشان آن‌ها را در کنار پرسپولیس مدعی قهرمانی در لیگ هجدهم قلمداد کرد. البته با این پیش‌شرط که شرایط این تیم‌های تا پایان لیگ هفدهم و آغاز لیگ هجدهم دچار تغییرات اساسی نشود.
استقلال؛ در مسیر پیشرفت و ترقی
استقلال با وینفرد شفر هر هفته فوتبال جدیدی را به نمایش می‌گذارد. آن‌ها بعد از بازی با پرسپولیس در 8 مسابقه 17 گل زده‌اند و حتی یک‌بار هم دروازه‌شان باز نشده است. آبی پوشان در 4 بازی آخر خود حداقل سه گل به ثمر رسانده‌اند. حسینی قریب به 700 دقیقه است که در لیگ گلی نخورده و بازیکنان این تیم بازی به بازی نمایش‌های متفاوتی از توانایی‌هایشان را به منصه ظهور می‌رسانند. چشمی، شجاعیان، جپاروف، وریا، نورافکن، کریمی و قربانی نمونه‌ای از بازیکنان استقلال هستند که در این هفته‌ها درخشش ویژه‌ای داشته‌اند. آن‌ها با همین روند می‌توانند خیلی زود از رتبه پنجم به مکان دومی نزدیک شوند و حداقل سهمیه آسیایی را مال خود کنند. این تیم بی‌شک اگر اتفاق خاصی برایش رخ ندهد فصل بعد در لیگ برتر جزو مدعیان قهرمانی است و در این مسئله هیچ شکی وجود ندارد.
سپاهان؛ طوفان زردی که بیدار شد
طلایی پوشان اصفهانی چند سال سخت را با حسین فرکی، ایگور استیماچ و عبدا... ویسی پشت سر گذاشتند و گمان می‌کردند با بازگشت کرانچار دوباره روزهای روشن از راه می‌رسند. خریدهای باکیفیت این تیم و همچنین شروع زودهنگام تمرینات هم گواه بر همین موضوع بود اما در عمل اوضاع به گونه دیگری پیش رفت. سپاهان هفته‌به‌هفته امتیازات زیادی را از دست داد. آن‌ها خوب بازی می‌کردند و روبه‌جلو، اما درنهایت شکست می‌خوردند. حتی هواداران هم هیچ‌گاه پشت زلاتکو را خالی نکردند و در بدترین شرایط بازیکنان را مورد عتاب قراردادند. سپاهان کرانچار به طرز عجیبی شبیه به پرسپولیس لیگ پانزدهم برانکو ب است. تیمی که فوتبال بازی می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد. برد چهار بر صفر مقابل پدیده در هفته هفدهم شاید استارت و نقطه عطف سپاهان باشد؛ زمانی برای اوج‌گیری. سپاهان شانسی برای قهرمانی ندارد اما آن‌ها می‌توانند به جرگه بالانشینان اضافه شوند و از رده دوازدهم جدول رده‌بندی دور شوند. این تیم را باید جدی گرفت. ستاره‌هایی چون سیاوش یزدانی، علی کریمی، رسول نویدکیا، ساسان انصاری، مهدی شریفی، مهرداد محمدی و جلال علیمحمدی و ... باید جدی گرفته شوند. آن‌ها طلایه داران نسل جدید طلایی پوشان ایران هستند. بر این اساس و اگر کرانچار در لیگ هیجدهم هم همچنان هدایت زردپوشان اصفهانی را بر عهده داشته باشد باید سپاهان را هم ازجمله مدعیان لیگ هیجدهم به‌حساب آورد هرچند تا پایان لیگ فصل جاری هم ممکن اتفاقات سریالی همه این پیش‌بینی‌ها را به هم بریزد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار