مشکلات اقتصادی و بیکاری اصفهان با وجود امنیت برطرف می‌شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: مسئولان باید به فکر رفع مسائل اقتصادی، بیکاری و اشتغال مردم باشند، اما تمام این دغدغه‌ها در چارچوب امنیت جامعه قابل برطرف شدن است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: مسئولان باید به فکر رفع مسائل اقتصادی، بیکاری و اشتغال مردم باشند، اما تمام این دغدغه‌ها در چارچوب امنیت جامعه قابل برطرف شدن است.
مصطفی رناسی در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار داشت: متأسفانه اصفهان از جمله شهرهایی است که بیکاری بسیار در آن به چشم می‌خورد، در حال حاضر درصد بالایی از جوانان ما بیکار هستند و در شرایط اقتصادی فعلی کشور در خانواده‌ای چهار تا پنج نفره فقط یک نفر نان‌آور خانواده شده و به تبع فشارهای اقتصادی هم افزایش می‌یابد.
وی افزود: با افزایش بیکاری، نبود اشتغال و سیر صعودی قیمت کالاهای اساسی، دخل و خرج خانواده‌ها با هم هم‌خوانی ندارد و همین مسائل سبب فشار مضاعف بر مردم و جوانان می‌شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان عمده‌ترین و ریشه اصلی مشکلات مردم و جوانان اصفهان را درصد بالای بیکاری در استان مطرح کرد و گفت: جوانان و شهروندان اصفهانی برای ادامه زندگی و نبود شرمندگی در خانواده نیازمند کار هستند، عدم اشتغال کارآمد و گرانی کالاهای روزمره به تبع قدرت و توان خرید مردم را از بین می‌برد.
وی در پاسخ به این سئوال که جلوگیری از واردات تا چه میزانی می‌تواند بر ایجاد اشتغال و رفع دغدغه بیکاری جوانان تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: اصفهان صنعتی‌ترین استان ایران است و در زمان رکود به تبعیت از کشور بیشترین آسیب را نسبت به استان‌های دیگر می‌بیند، اکنون با رکود حاکم و کاهش پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، فعالیت بسیاری از کارخانه‌ها در طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای متوقف شده و ظرفیت اشتغال استان اصفهان هم به تبع پایین آمده است.
رناسی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل رکود بسیاری از صنایع در تأمین مواداولیه با مشکل روبه‌رو هستند و کارفرمایان دولتی هم پول‌های آنها را پرداخت نمی‌کنند و این صنایع نمی‌توانند به تولید و جذب اشتغال ادامه دهند.
وی افزود: طی سال‌های اخیر درصد کالاهای واردات به داخل کشور بسیار افزایش داشته به نحوی که در حال حاضر شاهدیم با وجود کیفیت بالای محصولات داخلی انواع میوه و سبزیجات هم وارد می‌شود و این امر بر تولید داخل، اشتغال و بیکاری کشورمان بی‌تأثیر نیست.
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تولیدات ایرانی نباید کالاهای مشابه وارد کشور شود، زیرا با افزایش واردات بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی دچار تعطیلی و ورشکستگی می‌شوند و درصد بیکاری هم رشد می‌یابد.
وی ثابت ماندن قیمت ارز را طی سال‌های اخیر یکی از دلایل رکود اقتصادی در کشور مطرح کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر قیمت ارز اندکی گران شده، اما چنانچه به مرور در دولت یازدهم نرخ ارز منطقی می‌شد تولیدات داخلی هم رونق قابل توجهی می‌یافت و شاهد تعطیلی کارخانه‌ها نبودیم.
رناسی با بیان اینکه تعیین غیرمنطقی ارز سبب افزایش واردات، کاهش صادرات و رکود کارخانجات داخلی می‌شود، اظهار داشت: با کاهش واردات درصد بالایی از مسئله اشتغال و بیکاری هم در کشور رفع می‌شود.
وی افزود: در این شرایط مسئولان باید به فکر رفع مسائل اقتصادی، بیکاری و اشتغال مردم باشند، اما تمام این دغدغه‌ها در چارچوب امنیت جامعه قابل حل خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار