بیش از ۱۳۰۰ پروژه ناتمام در اصفهان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان بیش از ۱۳۰۰ پروژه ناتمام دارد، گفت: برخی از این پروژه‌ها جزء مطالبات اصلی مردم هستند ولی تعداد زیادی از پروژه‌ها مورد نیاز و مطالبه مردم نیستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان بیش از ۱۳۰۰ پروژه ناتمام دارد، گفت: برخی از این پروژه‌ها جزء مطالبات اصلی مردم هستند ولی تعداد زیادی از پروژه‌ها مورد نیاز و مطالبه مردم نیستند.
به گزارش تسنیم ، نعمت‌الله اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به کلیات بودجه استان اظهار داشت: بودجه‌ای که برای سال آینده تحت لایحه بودجه تنظیم و تقدیم به مجلس شده از چند منظر متفاوت از سال‌های قبل است.
وی با اشاره به تفاوت بودجه‌ریزی نسبت به سال‌های گذشته افزود: دولت سعی کرده امسال بودجه را مبتنی بر عملکرد بنویسد چرا که بودجه مبتنی بر عملکرد، تفاوت‌ها و قابلیت‌های خود را در بودجه نشان می‌دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تصریح کرد: استان‌هایی که توانمند و تأمین کننده منابع اصلی دولت هستند همان رشد را خواهند داشت که استان‌هایی که بیشتر گیرنده هستند تا دهنده، در این راستا دولت برای سال 97 تا حد قابل توجهی بودجه نویسی را مبتنی بر عملکرد قرار داده است.
وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور ماه‌ها قبل جلساتی را برگزار و فعالیت‌هایی را در دستگاه‌های مختلف تعیین کرد، گفت: درسطح ملی موفق شدیم تنها 35 درصد از بودجه را مبتنی بر عملکرد بنویسیم ولی در سطح دستگاه‌ها قریب به 100 درصد این موضوع امکان‌پذیر شد.

اکبری بیان کرد: طبیعتاً برای سال‌های آینده باید مبانی حسابداری و ثبت عملیات را اصلاح کنیم تا به یک بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به معنای واقعی برسیم.

وی با بیان اینکه میزان فعالیت و هزینه‌های هر دستگاه از جمله کمیته امداد و بهزیستی و دارایی مشخص است، بیان کرد: هر دستگاه مبتنی بر مأموریت خود فعالیت‌های مشخصی دارد و حتی هزینه‌هایی که به ازای یک واحد خدماتی و عملیاتی صورت می‌گیرد، مشخص است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین نکته در لایحه بودجه 97 تفویض اختیار به استان‌ها است، خاطر نشان کرد: در سال 96 متوسط بودجه جاری یا تملک دارایی تنها 5 درصد در اختیار استان‌ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود.

وی با بیان اینکه مدیریت استان تنها برای 5 درصد از بودجه استان تصمیم می‌گرفته است، ادامه داد: همچنین 95 درصد برای بودجه هر استان در مرکز تصمیم گرفته می‌شد اما اکنون با تفویض اختیار به استان‌ها مدیریت استان برای 30 درصد از بودجه استان تصمیم‌گیری می‌کند.

اکبری با بیان اینکه هنوز اختلافاتی در زمینه تفویض اختیار به استان‌ها وجود دارد، گفت: هم زیرساخت‌ها آمادگی ندارند و هم اینکه فرآیندها برای تفویض اختیار آماده نیست از این رو مخالفت‌هایی برای این کار وجود دارد.

دولت به دنبال تمرکز زایی و تراکم زدایی است

وی با بیان اینکه دولت در پی تراکم زدایی و تمرکز زایی بوده و در راستای واگذاری این موضوع به استان‌ها تلاش می‌کند، اظهار داشت: در سال 97 قریب به 30 درصد از تصمیم گیری‌ها در خصوص بودجه با استان‌ها خواهد بود که این موضوع در سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند، به جز برخی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی که به تدریج به استان‌ها تفویض خواهد شد اما این موضوع به شرط تصویب از طرف مجلس است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان تصریح کرد: ما در کشور 60 هزار پروژه نیمه تمام داریم که نزدیک به 90 درصد این پروژه‌ها استانی هستند که هرچه سریع‌تر پروژه‌های آغاز نیمه تمام باید تکمیل شوند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از 1300 پروژه ناتمام دارد، افزود: برخی از این پروژه‌ها جزء مطالبات اصلی مردم هستند ولی تعداد زیادی از پروژه‌ها مورد نیاز و مطالبه مردم نیستند.

اکبری گفت: دولت سعی کرد در بند الف ماده 27 برنامه پنجم توسعه، واگذاری پروژه‌های نیمه تمام را به مردم تسهیل کند، اما فرمانداران باید بپذیرند که بخش خصوصی راه حل نجات بخش عمرانی کشور است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم با منابع دولتی پروژه‌ها را به اتمام برسانیم تا سالیان سال باید هزینه کنیم و بعد ممکن است به بهره‌برداری نرسد ولی بخش خصوصی این پروژه‌ها را با منابع خود و حمایت‌های ما سریع‌تر به اتمام می‌رساند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار