نبرد ذوب‌آهن با میزبان زخمی

سبزپوشان اصفهانی در گردوخاک اهواز لباس رزم بر تن می‌کنند

امیرحسین احتشامی- اصفهان امروز: تیم فوتبال ذوب‌آهن امروز در تک بازی آغازین هفته بیست و یکم با استقلال اهواز روبرو می‌شود. سبزپوشان اصفهانی که سه‌شنبه هفته آینده باید با آیزوال هند در چهارچوب پلی‌آف لیگ قهرمان آسیا مصاف دهند، چند روز زودتر در لیگ بازی می‌کنند تا زمان کافی برای رویارویی با حریف هندی را داشته باشند. بر این اساس ذوبی‌ها بعدازظهر امروز در استادیوم غدیر اهواز میهمان تیمی می‌شوند که دو فصل پیش در میان ناباوری همگان عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم را به خود اختصاص دادند. همان تیم فصل بعد یعنی در لیگ شانزدهم به رتبه‌ای بهتر از هفتمی جدول نرسید و از گرفتن سهمیه آسیایی بازماند. آبی‌های پرهوادار خوزستانی در فصل جاری و تا پایان هفته بیستم هم یکی از بدترین فصل‌های فوتبالی خودشان را تجربه می‌کنند. اگر لیگ را در همین هفته پایان‌یافته تلقی کنیم، استقلال خوزستان یکی از تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ یک خواهد بود. همین موضوع نشان می‌دهد تا چه اندازه جایگاه تیم اهوازی در جدول شکننده و خطرناک است. استقلالی‌ها پس‌ازاینکه سکان هدایت تیمشان در لیگ شانزدهم را به پورموسوی دستیار عبدا... ویسی سپردند، نتایج خوبی کسب کردند اما با کوچ این مربی به تیم رقیب یعنی فولاد دوباره دست به دامن ویسی شدند بلکه لیگ هفدهم را آبرومندانه به پایان برسانند. در فاصله 10 هفته باقی‌مانده تا پایان مسابقات اما شرایط تیم آبی‌پوش اهواز وخیم است. آنها شروع فاجعه‌آمیزی در نیم‌فصل دوم داشتند و سه شکست پشت سر هم را تحمل کردند اما برتری مقابل پدیده و تساوی با پارس جنوبی اندکی اوضاع تیم اهوازی را بهتر کرد. با این شرایط آبی‌پوشان اهوازی امروز باید با تیمی مسابقه دهند که در نیم‌فصل دوم کولاک کرده و بهترین نتایج را رقم‌زده است. ذوبی‌ها با چهار پیروزی و یک تساوی در نیم‌فصل دوم، 13 امتیاز کسب کردند و عنوان بهترین تیم در نیم‌فصل دوم را در اختیاردارند.

نبرد انتقامی ویسی با قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی مربی سرد و گرم چشیده لیگ برتر محسوب می‌شود. او با تیم‌های متفاوتی در اهواز به میدان رفته و به‌خوبی راه مقابله با باشگاه‌های جنوبی را می‌داند. از آن‌سو هرچند سابقه مربیگری عبدا... ویسی با قلعه‌نویی برابری نمی‌کند اما این مربی رامهرمزی هم چندان بی‌تجربه و خام نیست. این دو مربی همین فصل جاری یک ‌بار باهم مبارزه کردند که ویسی شکست تحقیرآمیزی را مقابل قلعه‌نویی تحمل کرد. بر این اساس ویسی بدش نمی‌آید تا با شکست تیم قلعه‌نویی از خودش اعاده حیثیت کند و حداقل نتیجه دور رفت بازی این دو تیم را اتفاقی جلوه دهد.

یک قهرمانی در کارنامه استقلال خوزستان

تیم فوتبال استقلال اهواز از دوره سیزدهم وارد لیگ برتر شد. آنها در لیگ هفدهم چهارمین فصل حضورشان در بهترین لیگ فوتبال کشور را تجربه می‌کنند. آبی‌ها خوزستانی در این چهارفصل یک مرتبه به مقام‌های قهرمانی، هفتمی، چهاردهمی و دوازدهمی دست پیداکرده‌اند.

خط دفاعی آسیب‌پذیر استقلال خوزستان

تیم فوتبال استقلال خوزستان با 35 گل خورده بدترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارد. آبی‌های اهوازی میانگین 75/1 گل خورده را در هر دیدار به ثبت رسانده‌اند که آماری فاجعه‌بار محسوب می‌شود. نکته جالب این‌که موسی کولیبالی مدافع نیجریه‌ای که در قهرمانی لیگ پانزدهم تیم اهوازی نقش کلیدی داشت در این فصل دوباره رهبری خط دفاعی استقلالی‌ها را برعهده‌گرفته اما هرگز نتوانسته استحکام لازم را به این منطقه از زمین‌بازی ببخشد. وحید شیخ ویسی اگرچه در چند فصل اخیر دروازه‌بان آماده‌ای نشان داده، در فصل جاری و در تعدادی ازگل‌های درافتی تیمش مؤثر بوده است. بر این اساس ذوبی‌ها می‌توانند از این خط دفاعی آسیب‌پذیر با دردسر کمتری عبور کنند و به‌گونه‌ای پاشنه آشیل تیم استقلال خوزستان محسوب می‌شود.

خط حمله ویرانگر ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن در فصل جاری آمار 28 گل زده را به ثبت رساند تا پس از پرسپولیسی‌ها دومین خط حمله پرقدرت لیگ به سبز پوشان اصفهانی تعلق گیرد. ذوبی‌ها در بازی امروز هم روی توانایی‌های گلزنی مرتضی تبریزی و استنلی کی‌روش، دو مهاجم آماده این روزهایشان حساب بازکرده‌اند. تبریزی که تاکنون 9 گل برای تیمش به ثمر رسانده اگر همان بازیکن هفته‌ها اخیر باشد، گشودن دروازه میزبان کار چندان دشواری برای او نخواهد بود.

نقش ویژه فخرالدینی در تیم قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی در دور برگشت لیگ برتر، تیمش را با تاکتیک جدیدی به میدان می‌فرستد. او بیشتر به دفاع همه‌جانبه از دروازه خودی و استفاده از ضد حملات ویرانگر، چشم امید دوخته است. این مدل بازی برای ذوبی‌ها چهار پیروزی را به ارمغان آورده و احتمالاً در بازی امروز هم قلعه‌نویی از همین تاکتیک امتحان پس داده بهره خواهد برد. در این تاکتیک میلاد فخرالدینی مدافع رونده ذوبی‌ها، نقشی کلیدی بازی خواهد کرد. بازیکنی که در نیم‌فصل دوم به جمع ذوبی‌ها اضافه شد و تاکنون نقشی کلیدی در چهار پیروزی سبزپوشان اصفهانی داشته است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار