همایش اقتدار دفاعی و امنیت پایدار در شاهین شهر برگزار شد

همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار انقلاب به ایران ، همایش ولایت فقیه با رویکرد اقتدار دفاعی و امنیت پایدار در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار انقلاب به ایران ، همایش ولایت فقیه با رویکرد اقتدار دفاعی و امنیت پایدار در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

این همایش با هدف معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در زمینه دفاعی و نقش آن در امنیت کشور و منطقه با حضور سردار دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور تحقیقات صنایع و پشتیبانی دفاعی در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

سردار حسین دهقان ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر و ورود رهبر انقلاب اسلامی بعد از 15 سال دوری از وطن گفت: ملت زنده ایران با اتکال به احکام الهی همواره در مقابل هجمه‌های دشمن از خود دفاع می‌کند.

وی با برشمردن عناصر اقتدار ملت ایران افزود: تا زمانی که ملت ایران یکپارچه پشت مقام معظم رهبری باشند، از هجمه‌های دشمن آسیب نخواهد داد و یکپارچگی ملت، فرهنگ و توان یه عنصر اقتدار ملت ایران هستند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی گفت: در نظام اسلامی چون مبتنی بر عمل صالح است جامعه از چنان بصیرتی برخوردار می‌شود که مردم آن جامعه حاضر هستند از حکومت خود، از جبهه‌های نظامی و اقتصادی دفاع کنند.

وی جهاد را افضل اعمال در مقابل ظالمان نام برد و عنوان داشت: جوانان در انقلاب اسلامی این تجربه را دارند که برای رفع ظلم و تبعیض در کشورهای ستم دیده از جور استکبار به پا خیزند و از ملت‌های مظلوم عراق و سوریه دفاع کنند.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی ادامه داد: جهاد وقتی برقرار می شود که ظلم در کشور اسلامی ریشه دوانده باشد، دشمنان اسلام همواره نگران اجرای این فریضه الهی هستند و از راه‌های مختلف به دنبال ضربه زدن به امت اسلامی هستند؛ اگر جامعه‌ای، دفاع را از خود دور کند و از جهاد فاصله بگیرد، چنین ملتی مهر ذلت بر پیشانی‌اش حک می‌شود.

وی ابراز داشت: آنچه که تا امروز شاهد بودیم در مقابل هر توطئه‌افکنی جبهه استکبار در منطقه غرب آسیا، نصرت الهی را شاهد بودیم و در جایی که مسأله فلسطین به مسأله فرعی جهان اسلام تبدیل می‌شد به یک‌باره با اقدام ترامپ در انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس شریف، بار دیگر فلسطین به مسأله اصلی جهان اسلام تبدیل می‌شود و انتفاضه ملت فلسطین جان تازه‌ای می‌گیرد.

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی اضافه کرد: دولت‌ها و ملت‌های اسلامی این درس را از جمهوری اسلامی ایران گرفته‌اند که برای پیشگیری در برابر جبهه استکباری باید پایداری و مقاومت کنند و جریان مقاومت را در بین ملت‌های خود زنده نگه دارند.

سردار دهقان ادامه داد: اگر ما پیوندمان را با خدا محکم کنیم دشمن را به عقب نشینی مجبور میکنیم ، اما ما امروز در دنیای اسلام با مسائل جدی روبرو هستیم و جریان مقاومت نماد ملت هایی است که می خواهند خودشان باشند و عزت خودشان را حفظ کنند و ما باید در وحدت جهان اسلام حریصانهتر عمل کنیم.

همچنین مرتضی ملکیان امام جمعه شاهین شهر در سخنان خود به برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: هر ساله همایش ولایت فقیه با موضوعات مختلف برگزار می شود و آنچه که میتواند این انقلاب را حفظ کند تقویت این انقلاب و ولایت فقیه است.
وی بیان داشت: اگر ما در امورات دفاعی اقتدار داشته باشیم نتیجه اش امنیت خواهد بود.
ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار