آغاز بهره برداری از ۷ پروژه گازرسانی در اصفهان

به مناسبت دهه فجر امسال هفت طرح بزرگ گازرسانی با هزینه ای بالغ بر ۸۰۶ میلیارد ریال در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به مناسبت دهه فجر امسال هفت طرح بزرگ گازرسانی با هزینه ای بالغ بر ۸۰۶ میلیارد ریال در استان اصفهان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایمنا ، مدیرعامل این شرکت گاز با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این ایام بهره برداری از ۱۳ کیلومتر خط انتقال ۲۰ اینچ و راه اندازی ایستگاه CGS شهرسجزی (با ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در ساعت)، بهره برداری از ایستگاه شهید خرازی مجتمع فولاد مبارکه با ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب برساعت و بهره برداری از ۱۷ کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ شهر کمشچه از توابع شهرستان برخوار از بزرگترین پروژه های گازرسانی دهه فجر امسال است.

سیدمصطفی علوی، با بیان اینکه یک مورد از طرح های آماده افتتاح و بهره برداری این پروژه ها مربوط به گازرسانی روستای بالا عباس آباد از توابع شهرستان کاشان است، اظهار کرد: بهره برداری از ایستگاه TBS فاز دو ناجی آباد از توابع شهرستان کاشان با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در ساعت، بهره برداری از ایستگاه TBS شهرک صنعتی بهارستان از توابع کاشان با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب و بهره برداری از ساختمان اداری جدید اداره گاز دولت آباد از توابع شهرستان برخوار با ۳۵۰ متر زیربنا، از دیگر طرح های قابل بهره برداری توسط شرکت گازاستان اصفهان در دهه فجر امسال است.

وی با اشاره به توزیع سالانه بیش از ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان، گفت: این شرکت از سال ۱۳۷۷ تاکنون بیش از یک هزار و ۱۱۱کیلومتر خط انتقال گاز، ۹۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بیش از ۲۶هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و ۸۳۰هزار انشعاب، ۴۸ شهرک صنعتی، ۸ هزار و۶۰۰ واحد صنعتی، ۱۵۶ جایگاه CNG برای بهره مندی بیش از یک میلیون و ۷۴۲ هزار مشترک اجرایی کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه از ۱۰۷ شهراستان اصفهان در حال حاضر ۱۰۳ شهر آن گازرسانی شده و ۴ شهر دیگر از جمله خور، جندق، فرخی و انارک واقع در شرق استان در دست گازرسانی از طریق طرح CNG است، افزود: همچنین از ۱۴۴۸ روستای مشمول گازرسانی تا کنون ۱۳۳۸ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

وی، از اجرای عملیات گازرسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاه ملک از طریق CNG (طرح مادر و دختر) خبر داد و گفت: در طرح گازرسانی به چهار شهر کویری استان، گاز در مخزن ویژه ای فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به محل مصرف منتقل می شود و در نهایت از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

علوی اظهار کرد: عملیات گازرسانی به چهار شهر شرقی استان، در حال آماده سازی برای بهره برداری از دهه مبارک فجر سال جاری تا سه ماهه نخست سال ۹۷ بوده و مقرر شده در قالب یک برنامه جامع، افتتاحیه این پروژه ها صورت پذیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار