دانش‌آشتیانی: امیدواریم هفته آینده خبرهای خوبی درباره "بیمه تکمیلی" به فرهنگیان بدهیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مسائل کلیدی معلمان بیمه تکمیلی آنان است، گفت: امیدواریم هفته آینده خبرهای خوبی درباره این موضوع به فرهنگیان بدهیم.

دانش‌آشتیانی: امیدواریم هفته آینده خبرهای خوبی درباره "بیمه تکمیلی" به فرهنگیان بدهیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی ظهر امروز در آئین تجلیل از 235 معلم نمونه استان اصفهان در تالار کوثر ارتش اصفهان اظهار داشت: اگر ما بخواهیم کشور در مسیر توسعه گام بردارد باید در مدرسه بنیان اخلاق را برای دانش‌آموزان تبیین و پایه‌گذاری کنیم، این وظیفه ماست و به همین دلیل می‌گوییم پرورش باید بر آموزش غلبه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم در این مدت افزایش خوبی در حقوق معلمان ایجاد شد اما به معنی کافی بودن این مسئله نیست و شما به یقین می‌دانید که منابع محدود است، افزود: من با تشکیل کارگروهی ویژه به دنبال تأمین منابع جدید و پایدار برای آموزش و پرورش هستم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما برای رفع مسئله معلمان حکمی را با کمک نمایندگان مجلس در برنامه ششم آوردیم که نظام حقوقی معلمان را از کارکنان جدا کنیم، خاطرنشان کرد: در این نظام کارگروهی تشکیل شده تا در دولت و مجلس آن را تصویب کنند و در تلاش هستیم با اضافه شدن منابع جدید بتوانیم دغدغه معیشت همه معلمان را تا حدودی که اجازه داریم رفع کنیم تا جایی که آموزش و پرورش دغدغه مسائل مالی را نداشته باشد و بتواند به امر اصلی خود یعنی پرورش و آموزش بپردازد.
وی تصریح کرد: در همین دولت در سال 96، 100درصد حقوق معلمان افزایش پیدا کرده است اما در کنار این مسئله قبول داریم افزایش حقوق کافی نیست و باید کارهای دیگری هم انجام دهیم.
دانش آشتیانی با اشاره به اینکه ما سعی داریم با تعیین گروهی مسائل معیشتی معلمان را بررسی کنیم، گفت: یکی از مسائل کلیدی معلمان بیمه تکمیلی آنان است که در جلسات متعددی با شرکت‌های مختلف بیمه‌ای به نتایج خوبی رسیده‌ایم و امیدواریم هفته آینده خبرهای خوبی درباره این موضوع به فرهنگیان بدهیم.
وی افزود: مسئله سلامت معلمان بسیار مهم است و به همین دلیل در تلاش هستیم بتوانیم قراردادی را تنظیم کنیم تا خدمات خیلی خوبی را به همکاران فرهنگی ما ارائه کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح کلینیکی برای همکاران فرهنگی در استان اصفهان هستیم که این طرحی بسیار مهم برای خدمت رسانی به همکاران ماست، اظهار داشت: در قسمت مراکز فرهنگی هم ما برنامه‌هایی برای آینده داریم که بتوانیم خدمات بهتر و با کیفیت بالاتری برای عزیزان داشته باشیم و امیدواریم با همکاری شما بتوانیم برای رفع مسائل معیشتی و ارتقای شأن و منزلت معلمان قدم‌های مهمتری را برداریم.
وی با اشاره به اینکه در یک نظام تربیتی باید به دانش آموزان یاد بدهیم اگر می‌خواهد دانش آموز نمونه شده و در شورای مدرسه انتخاب شود لازم است خودش را معرفی کند و برنامه‌هایش را بگوید، گفت: باید به دانش آموزان یاد بدهیم اگر مسائل مدرسه را می‌داند باید بگوید چطور می‌تواند مشکلات را حل کند و شما بزرگواران باید به دانش آموزان بگویید روش رقابت، روش توطئه و تخریب کردن نیست و اینگونه در سنین بزرگی و انجام کارهای بزرگ یاد گرفته و تربیت شده که در صحبت با مردم و بیان برنامه‌هایش درباره خودش حرف بزند و یاد بدهید که اگر در این روش از توطئه و خدعه استفاده کند راه به جایی نمی‌برد.
دانش آشتیانی افزود: دلیل توسعه یافتگی یک کشور رشد سرمایه‌‌های مالی نیست، زیربنای توسعه کشور توسعه فرهنگی است در غیر این صورت جامعه به رشد و بلوغ نمی‌رسد و اینجاست که جایگاه معلم رفیع می‌شود چون جامعه آینده و بنیان خانواده را می‌سازد.
وی تصریح کرد: در پایان از همه فرهنگیان و همکارانم تقاضا دارم در 29 اردیبهشت با حضور پرشورشان در پای صندوق‌های رأی حماسه جدیدی را خلق کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار