"خیلی خطرناکه حسن" برایم دردسر شد

تهیه کننده برنامه دیرین دیرین گفت: نوع کسب و کارها در دنیای امروز تغییر کرده است و نیازی نیست برای رسیدن به پول، حتما کارخانه ای مثل فولاد مبارکه راه اندازی کرد، بلکه می توان برای کارآفرینی از گوشی های هوشمند استفاده کرد.

تهیه کننده برنامه دیرین دیرین گفت: نوع کسب و کارها در دنیای امروز تغییر کرده است و نیازی نیست برای رسیدن به پول، حتما کارخانه ای مثل فولاد مبارکه راه اندازی کرد، بلکه می توان برای کارآفرینی از گوشی های هوشمند استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، محمد ابوالحسنی ظهر امروز (شنبه) در برنامه «در دوران دیرین دیرین کارآفرینی رونق فراوان داشت» در دانشگاه اصفهان درباره ارایه ایده های خلاقانه و کارافرینی به دانشجویان اظهار کرد: حدود ۴۰ میلیون نفر در کشور صاحب گوشی‌های هوشمند هستند که به کمک اپراتورهای تلفن همراه، زمینه را برای کسب و کارهای جدید فراهم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی فکر می کنیم اگر فارغ التحصیل شویم می توانیم کارهای زیادی انجام دهیم، اما امروزه می دانیم که خودمان باید کارآفرینی کنیم. در گذشته تنها شرکت صبا و کانون پرورش فکری می توانستند انیمیشن تولید کنند، اما امروز با هر گوشی هوشمند می توان کارآفرینی کرد.

تهیه کننده دیرین دیرین درباره نحوه کسب و کار خود عنوان کرد: کسب درآمد از دوران کودکی برای من جذابیت داشت و در دوران دانشجویی نیز به دنبال کسب درآمد بودم به همین دلیل توانستم با فروش کتب دانشگاهی به دانشجویان با تخفیف مناسب، درآمد خوبی برای انجمن اسلامی دانشگاه به دست آورم.

وی افزود: در ادامه نیز به منظور برگزاری سالگرد شهیدآوینی در دانشگاه به دنبال چاپ کارت پستال برای این شهید بودم و پس از آشنایی با یک چاپخانه، برای یکی از کاندیدهای مجلس، کار تبلیغاتی و چاپ کردم.

ابوالحسنی گفت: به مرور هم با مسئولان بنیاد شهید آشنا شده و فعالیت های مشترکی را آغاز کردم. در یکی از این فعالیت ها قرار بر این شد تا پرچم های بالای سر قبور شهدا را طراحی و چاپ کنیم که سود خوبی برای ما داشت و توانستیم دفتر مستقلی گرفته و با شرکت های بزرگ دیگر نیز کار کنیم.

وی اضافه کرد: در یکی از این همکاری ها، شرکت گاز از من خواست تا در مورد ساخت انیمیشن های صرفه جویی گاز تحقیق کنم که پس از بررسی ها متوجه شدم که چندماه طول می کشد تا انیمیشن ها توسط آن شرکت آماده شود به همین دلیل به شرکت گاز پیشنهاد دادم خودم برای آنها انیمیشن تولید کنم.

تهیه کننده دیرین دیرین تصریح کرد: سال ۸۳ با یک تیم ۱۲ نفره ساخت انیمیشین را شروع کردیم. چون متوجه شدم در ایران شرکت بزرگی در این زمینه نداریم به همین نسبت کار خود را گسترش داده و سال ۸۷ نیروهای مان به ۱۷۰ نفر رساندیم.

وی ادامه داد: در ابتدا انیمیشن های "خیلی خطرناکه حسن" را ساختیم که اسم پسر خودم بود، اما برایم دردسر شد و کار را متوقف کردیم.

ابوالحسنی تاکید کرد: سال ۸۸ تولیدات خود را از سمت شرکت های دولتی به سمت مردم بردیم و انیمیشن حیات وحش را با همکاری آقای دروشی ساختیم که توانست جوایز زیادی کسب کند و پس از آن فیلم انیمیشن تهران ۱۵۰۰ را با آقای عظیمی ساختیم که رتبه دوم فروش را کسب کرد.

دیرین دیرین از وزیر علوم تا مردم عادی می بینند

وی افزود: پس از دو سال کار مطالعاتی برای تولید انیمیشن روزانه، در سال ۹۴ اولین انیمیشن "درین دیرین" کلید خورد، البته روند تولید اداری آن بسیار طولانی بود. ولی ما کار خود را پیش بردیم و تا به امروز، بیش از ۱۵۰۰ قسمت از این مجموعه ساخته شده و از وزیر تا مردم عادی آن را می بینند.

تهیه کننده دیرین دیرین اظهار کرد: در برخی از کارهای استارت اپ قوانین در نظر گرفته نشده زیرا جلوتر از قانون حرکت می کنند. اگرچه به مرور جایگاه خود را پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: کشور ایران به مرور به سمت سالمندی می رود به همین دلیل باید برای برآوردن نیازهای این افراد با استفاده از گوشی های هوشمند اپلیکشن هایی تولید کرده و درآمد نیز کسب کنیم.

ابوالحسنی عنوان کرد: انیمیشن های درین درین به سه دسته موضوعات مردمی، شرکت های دولتی و نهادهای خصوصی تقسیم بندی می شود که عمده درآمد ما از همین موضوعات سفارشی است.

وی ادامه داد: در شرکت نسل اندیشه سبز، ایران را به ۶۰۰ منطقه تقسیم کرده و برای هر منطقه انیمیشن درین دیرین مختص به خود طراحی کرده و برای تولید آن اسپانسر گرفته و از نیروهای بومی همان منطقه نیز استفاده می کنیم البته معضلات آن شهر را نیز برای تولید محتوا در نظر می گیریم.

تهیه کننده دیرین دیرین در توصیه به دانشجویان گفت: برای انجام فعالیت های بزرگ در ابتدا از طرح های کوچک شروع کنید و به مرور آن را گسترش دهید. البته دید دولت برای رفع موانع مثبت است، اما به نظرم نباید به دلیل این که قانون مدونی وجود ندارد، فعالیت خود را متوقف کرد.

وی افزود: قانون کپی رایت برای تولید انیمیشن در ایران رعایت می شود، البته برای ثبت تولیدات این عرصه باید روال قانونی خاصی طی شود.

ابوالحسنی تصریح کرد: به نسبت افزایش تولیدات خود، دفتر کاری نیز در بیروت راه اندازی کرده و برای کشورهای حوزه خلیج فارس نیز انیمیشن هایی را تولید کرده ایم.

وی اضافه کرد: از سال ۸۸، بخش تولیدات را از بخش اصلی شرکت خود جدا کرده که بخش اصلی ایده پردازی و مارکتینگ طرح ها را به عهده دارد، البته در انیمیشن درین دیرین از نرم افزارهای پیچیده ای استفاده نکردیم به این دلیل که یک کار روزانه است.

تهیه کننده دیرین دیرین تاکید کرد: از طرح هایی که کوتاه و متفاوت با درین درین بوده و قابلیت اجرایی باشد، استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: برای تولید آیتم های دوشنبه های تند از شنبه برنامه ریزی می کنیم و صداگذاری های ما به صورت ایمیلی توسط کشور ترکیه انجام می شود.

انمیشن های دیرین دیرین روزانه حدود ۵ میلیون بازدید دارد

ابوالحسنی اظهار کرد: برای انتشار انیمیشن درین درین در همه شبکه های مجازی آن را عرضه می کنیم به طوری که روزانه بین چهار تا پنج میلیون بازدید کننده داریم.

وی افزود: صدای آقای علیمردانی و گرافیک های آقای دروشی جزیی از هویت انیمیشن درین درین است که نمی توانیم کسی را با آن ها جابه جا کنیم، اما برای تولید انیمیشن های دیگر، تیم های متنوع داریم.

تهیه کننده دیرین دیرین گفت: فیلتر کردن تلگرام اثری در حذف و یا کاهش شمار کانال های معاند نداشت، اما چون نیروهای ارزشی فیلترشکن نصب نکردند باعث ضررهای زیادی شد از جمله اینکه بازدید های ما و برخی از کانال های تبلیغاتی، کاهش یافت.

وی اضافه کرد: هفته گذشته یکی از شرکت های توزیع مویرگی از درین درین برای تبلیغات و تجارت استفاده کرده بود که جلوی آن را گرفتیم البته نسبت به بسیاری از تبعات منفی که ایجاد می شود تغافل می کنیم.

ابوالحسنی عنوان کرد: طرح های خود را به صورت پروژه ای تعریف کرده و منافعی را برای افراد در نظر می گیریم.

به گزارش ایمنا ، ویژه برنامه «در دوران کارآفرینی دیرین دیرین رونق داشت» ویژه دانشجویان خلاق شنبه پنجم اسفند در اصفهان برگزار شد.

دیرین دیرین نام یک مجموعه پویانمایی ایرانی در ژانر طنز است که با کارگردانی و تصویرگری علی درخشی تهیه شده‌است. این کارتون به مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پرداخته و نیز می‌کوشد تا در جهت فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه و سالم زیستن و . . . قدم بردارد. این انیمیشن هم اکنون یکی از پر طرفدارترین انیمیشن‌های کوتاه ایرانی است. محمدرضا علیمردانی گویندگی تمام قسمت‌های این انیمیشن را تا کنون بر عهده داشته‌است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار