افزایش یارانه افراد کم درآمد قابل اجرا است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه یکی از وعده‌های دولت یازدهم از زمان آغاز به‌کار اصلاح یارانه‌ها و پرداخت سهم تولید بود گفت: متاسفانه دولت به وعده اصلاح یارانه‌ها و پرداخت سهم تولید عمل نکرد.

افزایش یارانه افراد کم درآمد قابل اجرا است

حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه برخی از کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پیشنهادهایی تحت عنوان افزایش یارانه‌ دهک‌های پایین عنوان کردند اظهار داشت: ریاست مجلس شورای اسلامی و دولت در این خصوص موضع‌هایی داشتند که وعده افزایش یارانه در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست.
وی با بیان اینکه دو کاندیدای ریاست جمهوری تحت حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب، در برنامه‌های انتخاباتی خود با افزایش یارانه کل افراد جامعه مخالف بوده و برنامه‌هایی برای افزایش یارانه اقشار کم درآمد جامعه دارند تصریح کرد: با شناخت از این دو کاندیدا و همان گونه که در جلسات اقتصادی جبهه نیروهای مردمی انقلاب مطرح شده است نه این دو کاندیدای جبهه و نه اصولگرایان بر افزایش یارانه تمامی افراد جامعه نظری ندارند زیرا منابع موجود برای افزایش یارانه همه افراد امکان‌پذیر نیست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه یکی از وعده‌های دولت یازدهم از زمان آغاز به‌کار اصلاح یارانه‌ها بود، گفت: یکی از وعده‌های این دولت به مردم اصلاح پرداخت‌های نقدی و سهم تولید بود که متاسفانه این وعده عملی نشد و نیز در سهم تولید تحولی ایجاد نشد، آنچه که مشاهده می‌شود مبالغ ناچیزی است که از محله یارانه‌ها همانند دولت سابق پرداخت شده و می‌توان گفت در این خصوص تحول و اصلاحی صورت نگرفته است.
وی با اشاره به موضوع یارانه‌های نقدی ادامه داد: مجلس در سه سال گذشته در قوانین بودجه به دولت اجازه داد تا یارانه افراد پردرآمد جامعه را حذف کرده و به تولید، اشتغال و اقشار آسیب پذیر کمک کند که متاسفانه این قانون اجرا نشد، البته حدود 2 سال گذشته یارانه سه میلیون نفر از افراد پردرآمد جامعه حذف شد اما از این طریق یارانه اقشار آسیب‌پذیر افزایش پیدا نکرد و آن چنان که باید به سهم تولید کمکی صورت نگرفت.
فولادگر خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه حکمی ابلاغ شد که در آن بودجه سال جاری از محل درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها و قانون هدفمندی یارانه‌ها، یارانه اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا 3 برابر افزایش پیدا کند که این کار صورت گرفت.
وی اظهار داشت: اگر چه افزایش یارانه اقشار آسیب‌پذیر جامعه طبق قوانین مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است اما دولت این کار را به نام خود تمام کرده و در گزارش‌ها افزایش یارانه این افراد را به نام خود ثبت کرده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه افزایش یارانه افراد کم درآمد قابل اجرا و عملی شدن است اما متاسفانه دولت این کار را غیر ممکن می‌داند، افزود: تا حدودی می‌توان یارانه افراد آسیب‌پذیر را افزایش داد، همچنین یارانه نقدی باید به دهک‌های پایین تعلق بگیرد و افزایش پیدا کند به این شرط که یارانه افراد پردرآمد حذف شود و از محل آن به تولید و افراد آسیب پذیر کمک شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار