افزایش ۲۳ درصدی صادرات فرش دستباف به خارج

امسال ۲۳ درصد بیشتر از پارسال فرش دستباف ایران به خارج ازکشور صادر شد.

امسال ۲۳ درصد بیشتر از پارسال فرش دستباف ایران به خارج ازکشور صادر شد.

به گزارش صداوسیما؛ رییس مرکز ملی فرش ایران در حاشیه برگزاری دوازدهمین المپیاد فرش دستبافت کشور در دانشگاه کاشان گفت: ارزش صادرات فرش دستباف ایران به 80کشور جهان از ابتدای امسال تا دی 336میلیون دلار با افزایش 23درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است با این حال برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

حمید کارگر ارزش صادرات فرش دستباف ایران به خارج از کشور را در پارسال 359میلیون دلار با افزایش 21درصدی در مقایسه با سال قبل از آن بیان کرد و افزود:وضع صادرات فرش دستبافت پس از برجام رو به بهبودی است به طوری که در سال2010 با تحریم مستقیم فرش دستباف ایرانی برای ورود به آمریکا، صادرات فرش دستباف کشورمان تحت تاثیر قرار گرفت.

وی آمریکا را بزرگترین وارد کننده فرش دستبافت ایران نام برد و گفت: آمریکا در سال پیش از تحریم 80میلیون دلار واردات فرش دستبافت داشت اما پس از تحریم به صفر رسید و به مدد برجام از دی سال94 تاکنون صادرات فرش دستباف ایران به آمریکا از سرگرفته شده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران بر بسنده نکردن به آمریکا به عنوان مهمترین مقصد صادرات فرش دستباف ایرانی تاکید کرد و افزود: دولت و تاجران صنعت فرش لازم است با استفاده از تمام ابزارهای تبلیغاتی، برگزاری نمایشگاه های برون مرزی و اعزام و پذیرش هیات های تجاری صادرات فرش دستباف ایران را بصورت جهشی توسعه دهند.

دوازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور در بخش های دانش آموزی و دانشجویی با 155شرکت کننده از 20 استان کشور در گرایش های طراحی، بافت، مرمت و رنگرزی از 8تا10 اسفند در دانشگاه کاشان برگزار شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار