هزاران ماهی محبوس در رود بی‌جان، جان گرفتند

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لنجان گفت: عملیات نجات ماهیان محبوس در گودال‌های آب پایین‌دست رودخانه زاینده‌رود، برای اولین در شهرستان لنجان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لنجان گفت: عملیات نجات ماهیان محبوس در گودال‌های آب پایین‌دست رودخانه زاینده‌رود، برای اولین در شهرستان لنجان صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس ، به دنبال خشک شدن زاینده‌رود در محدوده پایین‌دست، ماهی‌های سرگردان در حفره‌های گود این رودخانه توسط اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان لنجان و دیگر دستگاه‌های اجرایی به بالادست این رودخانه انتقال داده شدند.

فاطمه محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به این خبر اظهار کرد: عملیات نجات ماهیان محبوس در گودال‌های آب پایین‌دست رودخانه زاینده‌رود، برای اولین در شهرستان لنجان صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه همه موجودات حق حیات دارند که باید موردتوجه همگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تاکنون هزاران ماهی کوچک توسط نیروهای جهاد کشاورزی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی زرین‌شهر و محیط‌زیست لنجان به مناطق بالادست رودخانه زاینده‌رود منتقل‌شده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم این اعداد به بالای صد هزار عدد هم برسد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان لنجان از آغاز مجدد عملیات نجات ماهیان در روزهای آتی خبر داد و تصریح کرد: حجم زیاد آب در گودال سبب می‌شود تا نجات ماهیان کمی طول بکشد به همین خاطر و با هدف کاهش سطح آب گودال‌ها عملیات مجدد آغاز خواهد شد.

وی با توجه به اقدامات صورت گرفته در مدیریت بحران فرمانداری لنجان تشریح کرد: دستگاه‌های زیادی برای نجات ماهیان موجود در گودال به کمک ما آمدند که امیدواریم در روزهای آتی شاهد ورود دیگر نهادها هم در این عرصه باشیم تا هرچه سریع‌تر عملیات انتقال پایان برسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار