فشارهای مالیاتی مهمترین عامل تعطیلی واحدهای صنفی طلا

مسئول کمیته فلزات گران‌بها و سنگ‌های قیمتی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نحوه اجرای مالیات بر ارزش‌افزوده، نبود کارخانه تصفیه طلا، وارد نشدن شمش طلای استاندارد و عوارض گمرکی برای طلا ازجمله مسایل مهم پیش روی صنعت طلا و جواهرات استان اصفهان است .

فشارهای مالیاتی مهمترین عامل تعطیلی واحدهای صنفی طلا

به گزارش خبرگزاری ایمنا ، ابراهیم حبیب الهی در ششمین جلسه کمیته فلزت گرانبها و سنگ‌های قیمتی اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: اصفهان با داشتن ۵ هزار واحد صنفی و تولیدی طلا نقش مهمی در تامین نیازهای داخلی و صادرات این محصول به بازارهای بین‌المللی دارد.

وی همچنین به نقش مالیات بر ارزش‌افزوده در تعطیلی واحدهای تولیدی طلا و فلزات گران‌بها اشاره کرد و گفت: هرروز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و صنفی در بخش طلا هستیم زیرا قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به‌صورت صحیح در این بخش اجرا نمی‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فلزات گرانبها استان اصفهان، تصریح کرد: تولیدکنندگان طلا خواستار پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده بر اجرت ساخت هستند اما نحوه محاسبه کل قیمت طلا را مشمول این مالیات می کند.

حبیب الهی تاکید کرد: تولیدکنندگان طلا بدون هیچ وابستگی به دولت و با اتکا بر توانمندی‌های خود توانسته‌اند در بازار داخل و بین‌المللی موفقیت‌های قبال توجهی را کسب کنند.

وحدتی پور عضو کمیته عضو کمیته فلزات گران‌بها اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک رسالت برای حمایت از ساخت تجهیزات تراش سنگ‌های قیمتی خبر داد و گفت: این تسهیلات می‌تواند مشاغل خانگی برای افراد بیکار ایجاد کند.

کارشناس رسانه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: استان اصفهان به‌عنوان قطب طلای کشور سالانه ۷۵۰ میلیون دلار صادرات در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ را به ثبت رسانده است ولی به دلیل سخت‌گیری مالیاتی و دستورالعمل‌های بانک مرکزی صادرات این محصول در سال ۹۵ به عدد ۱۸ میلیون دلار کاهش‌یافته است.

حسین قلع ریز افزود: در صورت تسهیل مالیاتی و صادراتی استان اصفهان می‌تواند یک میلیارد دلار صادرات طلا، جواهرات و سنگ‌های قیمتی داشته باشد و ازاین‌رو فرصت‌های شغلی بسیاری به وجود خواهد آورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار