هنر در اصفهان رو به خاموشی است

یک هنرمند معلول که در قهجاورستان اصفهان زندگی می کند، گفت: بیش از ۲۰ سال است دچار ضایعه نخاعی شده ام و این روزها در قهجاورستان به سختی گذران زندگی می کنم.

یک هنرمند معلول که در قهجاورستان اصفهان زندگی می کند، گفت: بیش از ۲۰ سال است دچار ضایعه نخاعی شده ام و این روزها در قهجاورستان به سختی گذران زندگی می کنم.
به گزارش ایمنا، شامگاه دوشنبه، (۲۱ اسفندماه)، محمد عیدی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و جمعی از مدیران به خانه غلامرضا رستمی، استاد هنرمند قلمزنی رفتند.
در این دیدار، غلامرضا رستمی گفت: سال گذشته، به مریضی شدید زخم بستر دچار شدم که البته امروز اوضاع بهتری دارم، با این حال نمی توانم همچون گذشته قلمزنی کنم، البته خودم را قلم‌زن نمی دانم، بلکه دوستدار این هنرمندان هستم. متاسفانه هنر در اصفهان رو به خاموشی است و نباید اجازه داد این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: سال های گذشته که وارد میدان امام (ره) می‌شدیم، تمامی آثار هنری چشم نوازی می کرد، اما امروزه تنها دو مغازه، آثار هنری تولید می کنند.
این هنرمند قلمزنی با اشاره به این که از سال ۷۵ این هنر را شروع کردم، گفت: آن زمان که سالم بودم، نقاش خودرو بودم و بعد از اینکه در بستر گرفتار شدم، قلمزنی را با هزار زحمت آموختم. این روزها هم اگر سفارشی داشته باشم، کار می کنم، اما به دلیل اوضاع بد بازار، معمولا سفارشی نداریم.
وی با اشاره به آشنایی خود با علی ظریفی، هنرمند پیشکسوت قلمزن گفت: این استاد چند سال پیش به من گفت ما در حق زن و فرزندانمان ظلم کردیم، چراکه قلم زنی، چیزی نیست که باید باشد.
این هنرمند درباره حادثه ای که برای وی رخ داد، هم گفت: اتفاقی سال ۶۸ برای من رخ داد که باعث شد ۳۰ سال مهمان تخت باشم. این حادثه در میان تخریب منازل منطقه برای من رخ داد و این در حالی بود که گفته شده بود در این منطقه، هیچ تخریبی نخواهیم داشت.
به گزارش ایمنا، استاد غلامرضا رستمی که بیش از ۲۰ سال است دچار ضایعه نخاعی شده، امروز در قهجاورستان به سختی گذران زندگی میکند. وی که قلمزنی را پیشه خود ساخته، امروز در اثر زخم بستر امکان کار ندارد و به دلیل نداشتن توانایی مالی، توانایی این را که به بیمارستان برود و تحت درمان قرار بگیرد، هم ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار