دفتر فرهنگی اکو در کاشان افتتاح شد

یین افتتاح دفتر فرهنگی اکو در کاشان با حضور معاون اجرایی اکو، شهردار و فرماندار کاشان، نایب رئیس شورای اسلامی شهر، اساتید دانشگاه و جمعی از فعالین فرهنگی در اتاق بازگانی کاشان برگزار شد.

آیین افتتاح دفتر فرهنگی اکو در کاشان با حضور معاون اجرایی اکو، شهردار و فرماندار کاشان، نایب رئیس شورای اسلامی شهر، اساتید دانشگاه و جمعی از فعالین فرهنگی در اتاق بازگانی کاشان برگزار شد.
شهردار کاشان در این آیین با بیان اینکه دستاورد افتتاح دفتر اکو در کاشان توسعه و تعالی فرهنگ است، اظهار کرد: کاشان شهر رویدادهاست و مدیریت شهری حامی این رویداد فرهنگی است.
سعید ابریشمی راد با تاکید بر اینکه مقابل آسیب های فرهنگی باید هشیار بود، گفت: نباید راهی را که دنیا طی کرده است با آزمون و خطا مجدد طی کنیم چراکه ارتباطات می تواند به عنوان میانبری برای استفاده از تجربه های موفق دیگر کشورها به کار گرفته شود.
به گفته وی هوشمندی و هدفمندی دو عنصری است که موفقیت را تضمین می کند.
در ادامه این آیین فرماندار کاشان با بیان اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ این شهر اتحاد است، عنوان کرد: در حال حاضر کاشان در آستانه یک جهش است و نیاز کاشان در حوزه ارتباطات بین المللی حس می شود.
حمیدرضا مومنیان دانشگاه را برترین ظرفیت موجود در حوزه فرهنگی برشمرد و گفت: دانشگاه باید به میدان توسعه ارتباطات بین الملل و توسعه فرهنگ بیاید.
همچنین امیرعلی ضیایی رییس دبیرخانه گردشگری قم، اصفهان و مرکزی با اشاره به پیشینه کاشان در فرهنگ و تمدن گفت: تولید فرهنگ و اشاعه آن در کاشان مسبوق به سابقه است، به عنوان مثال اشعار سهراب سپهری امروزه در کشورهای متعدد به زبان های مختلف ترجمه شده واین به معنای تولید و انتشار و صادرات فرهنگ است.
وی از برگزاری هفته فرهنگی درتاجیکستان، ترکیه و آذربایجان در سال۹۷خبر داد.
همچنین در این آیین گروه کرال کاشان به سرپرستی مهران مبینی و گروه شاهنامه خوانی مهرآفرینان بادرود به هنرنمایی پرداختند.
گفتنی است دفتر فرهنگی اکو با هدف انجام مطالعات بنیادین و ارتقای فرهنگی در سطح منطقه با انتشار کتب، نشریات، ایجاد صمیمیت بین فعالین فرهنگ و ایجاد بستر مناسب فرهنگی تاسیس شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار