کاهش قیمت قارچ‌های صنعتی با شیوع خبر قارچ‌های سمی

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بدنبال انتشار خبر شیوع قارچ های سمی، شاهد کاهش فروش قارچ ها طی ۱۰ تا ۲۰ روز اخیر شدیم و قیمت قارچ های صنعتی به یک سوم کاهش یافت.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بدنبال انتشار خبر شیوع قارچ های سمی، شاهد کاهش فروش قارچ ها طی ۱۰ تا ۲۰ روز اخیر شدیم و قیمت قارچ های صنعتی به یک سوم کاهش یافت.
احمد رئیس زاده در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در اصفهان ۷۰ واحد تولیدی قارچ صنعتی داریم که انتشار خبر ناشیانه قارچ های سمی سبب کاهش مصرف قارچ بین مردم طی ۱۰ تا ۲۰ روز اخیر شد.
وی بیان داشت: قیمت قارچ های صنعتی به یک سوم کاهش یافت اما طی مصاحبه های مختلف مسئولان بازهم شاهد اعتماد مردم و فروش قارچ ها شدیم.
سرانه مصرف قارچ اصفهانی ها یک کیلوگرم است
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۰۰ نوع قارچ طبیعی داریم که از این بین تنها ۳۰ تا ۴۰ نوع قارچ ها غیر سمی هستند، اضافه کرد: قارچ های صنعتی در یک محیط آزمایشگاهی تولید می شود.
وی که قارچ ها را یکی از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا می داند، گفت: میزان سرانه مصرف قارچ در استان اصفهان یک کیلوگرم است که میانگین سرانه مصرف در اروپا پنج کیلوگرم و در دنیا دو و نیم کیلوگرم است.
تولید سالانه ۱۰ هزار تن قارچ در اصفهان
رئیس زاده بیان داشت: عمده واحدهای تولیدی قارچ در شهرستان های اصفهان، خمینی شهر، مبارکه، برخوار، تیران و کرون، سمیرم و چادگان مستقر هستند.
وی اظهار داشت: در مجموع در طول سال حدود ۱۰ هزار تن قارچ دکمه ای صنعتی در اصفهان تولید می شود.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص صادرات قارچ نیز گفت: برخی از سال ها که بازار عراق خواهان این محصول از ما بود، قارچ صادر می‌شد و صادرات بین استانی هم داریم.
وی با اشاره به اینکه اصفهان سومین رتبه کشوری را در تولید قارچ دارد، گفت: به مردم توصیه می کنیم قارچ های بسته بندی دارای لیبل بهداشتی را خریداری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار