پروژه بندر خشک اصفهان هفته آینده کلید می‌خورد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: پروژه ایجاد بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی اصفهان از هفته آینده کلید می‌خورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: پروژه ایجاد بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی اصفهان از هفته آینده کلید می‌خورد.
به گزارش فارس، محمدعلی شجاعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی وضعیت بندر خشک اصفهان اظهار کرد: بندر خشک، لُجستیک، حمل و نقل و ترانزیت کالا و مسافر در دنیای امروز یکی از عوامل رشد هر کشور است.
وی افزود: بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی به واسطه اهمیتی که دارد باعث رشد یک درصدی تولید ناخالص داخلی هر جامعه و یا استان می‌شود؛ برکسی پوشیده نیست که اهمیت استان اصفهان از جهت ترانزیت کالا و هم‌جواری با 8 استان و دسترسی ریلی آن به حوزه‌های خلیج فارس و دریای عمان یعنی 3 بندر حوزه استان خوزستان و سیستان و بلوچستان در چابهار بسیار مهم است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: از ابتدای مسؤولیت خود در استانداری اصفهان برای پیگیری بندر خشک مأموریت پیدا کردم که البته تقاضاهایی در این خصوص از قبل ارائه شده بود.
وی خاطرنشان کرد: جانمایی بندر خشک در شرق اصفهان در گذشته نیز مورد بررسی قرار داده شده بود اما به سامان نرسیده بود؛ با سازمان‌های مربوطه در داخل استان جلساتی در خصوص ایجاد بندر خشک برگزار شد و بازدیدهای میدانی با پیگیری استاندار اصفهان صورت گرفت.
شجاعی با اشاره به جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ایجاد بندر خشک در اصفهان اذعان داشت: وزارت راه و شهرسازی پیگیر طرح جانمایی هاب لُجستیک و بنادر خشک بود که استان اصفهان جزو 14 مرکز لُجستیک کشور است؛ استان اصفهان جزو 11 استان کشور است که جانمایی بندر خشک توسط وزارت و شهرسازی برای آن صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: محل بندر خشک اصفهان در 40 کیلومتری شرق استان جانمایی شده و دسترسی ویژه‌ و اتصال پیوسته‌ای را به سیستم ریلی کشور دارد؛ با متقاضیان بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی در اصفهان جلساتی خواهیم داشت تا با نگاهی ویژه به آینده این طرح عملیاتی شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان این که کوره‌‌های آجرپزی به منطقه ویژه اقتصادی منتقل خواهد شد، بیان داشت: معادن گچ و کوره‌‌های آجرپزی در خوراسگان از 20 سال پیش تاکنون مشکل ایجاد کرده که ایجاد بندر خشک این مشکل را حل خواهد کرد.
وی ادامه داد: جانمایی منطقه ویژه و بندر خشک اصفهان به گونه‌ای است که این استان از نظر آلاینده‌های زیست‌محیطی دچار مشکل نشود؛ مکاتبات و مجوزهای لازم برای ایجاد بندر خشک اصفهان صورت گرفته تا این منطقه به عنوان مهم‌ترین منابع درآمدی کشور و استان اتصال خوبی برای تبادلات اقتصادی ایجاد شود.
شجاعی تأکید کرد: بندر خشک با مساحتی بالغ بر حدود 830 هکتار در 30 کیلومتری شرق اصفهان جانمایی شده و منطقه ویژه اقتصادی نیز در 45 کیلومتری شرق اصفهان با مساحتی بالغ بر 3 هزار هکتار جانمایی شده که مستقیماً به سیستم ریل کشوری متصل است.
وی در پایان ابراز داشت: با اجرای طرح بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی در این استان، میزان درآمدهای اصفهان در حوزه ترانزیت کالا با مشارکت بخش خصوصی افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار