کمیسیون ماده ۹۹ تخلفات ساختمانی حریم شهر را رسیدگی می‌کند

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: ماده ۹۹ قانون شهرداری در خصوص زمین‌های خارج از محدوده شهری و جدا از کمیسیون ماده صد است، در این راستا تخلفاتی که در حریم شهر رخ می‌دهد از طریق کمیسیون ماده ۹۹ بررسی می‌شود.

مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان گفت: ماده ۹۹ قانون شهرداری در خصوص زمین‌های خارج از محدوده شهری و جدا از کمیسیون ماده صد است، در این راستا تخلفاتی که در حریم شهر رخ می‌دهد از طریق کمیسیون ماده ۹۹ بررسی می‌شود.
غلامعلی فیض اللهی در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: قانون به صراحت اعلام کرده تخلفات ساختمان‌هایی که خلاف پروانه یا ضوابط قانونی ساخته شده باشد در کمیسیون‌های ماده صد مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه کمیسیون‌های ماده صد معمولاً پس از پایان وقت اداری و در بیشتر مواقع بعداز ظهرها تشکیل می‌شود، گفت: در شهر اصفهان کمیسیون‌های ماده صد هر هفته بعداز ظهر روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ها در محل کمیسیون واقع در ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار می شود.
مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با اشاره به ماده ۹۹ قانون شهرداری، افزود: ماده ۹۹ قانون شهرداری در خصوص زمین‌های خارج از محدوده شهری و جدا از کمیسیون ماده صد است، در این راستا تخلفاتی که در حریم شهر رخ می‌دهد از طریق کمیسیون ماده ۹۹ بررسی می‌شود، در واقع ماده ۹۹ قانون شهرداری هم جدا از ماده صد به تخلفات ساختمانی رسیدگی و رأی صادر می‌کند و رأی صادر شده قطعی است.
فیض اللهی در توضیح «کمیسیون هم‌عرض» و اینکه اگر در یک شهر کمیسیون هم عرض وجود نداشته باشد، باید چه اقداماتی انجام داد؟، اظهارکرد: وقتی در ارتباط با صدور یک رأی به دیوان عدالت اداری شکایت شود، ممکن است دیوان رأی را نقص و به کمیسیون هم عرض ارجاع دهد؛ به عنوان مثال شهر اصفهان که هشت کمیسیون دارد، اگر کمیسیون یک و دو رسیدگی کرده باشد و پرونده بار دیگر به کمیسیون‌های سه و چهار برود که هم تراز آن کمیسیون های قبلی باشد، به آن در اصطلاح کمیسیون هم عرض گفته می شود.
وی ادامه داد: البته در برخی از شهرها مثل بهارستان که دو کمیسیون دارد، اگر رأی در دیوان نقص شد، باید به نزدیک‌ترین شهر یا روستا پرونده را ارجاع داده و آنجا مورد رسیدگی قرار گیرد.
مدیرکمیسیون‌های ماده صد شهرداری اصفهان با اشاره به ماده ۶۳ قانون دیوان عدالت اداری تصریح کرد: سال ۹۱ برخی قوانین به دیوان عدالت اداری اضافه شد که از جمله آنها ماده ۶۳ بود، ماده ۶۳ می گوید وقتی مالک یا ذی نفع از رأی صادر شده در کمیسیون ماده صد به دیوان عدالت اداری شکایت کند، دیوان ممکن است اعلام کند رأی کمیسیون ماده صد صحیح است، یا از لحاظ شکلی به رأی صادر شده ایراد بگیرد و آن را به سمت کمیسیون هم عرض هدایت کند تا مورد بررسی قرار گیرد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار