60 درصد آب اردستان، آب چاه است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری اردستان گفت: آب شرب کل شهرستان اردستان کاملا سالم و بهداشتی است.

سیدعباس شریعت مدار در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اطلاعات منتشر شده در خصوص وضعیت کمی و کیفی آب شرب اردستان، در شبکه‌های اجتماعی قابل استناد نیست اظهار کرد: میزان کیفیت آبی که از اصفهان در اردستان می‌آید EC یا سختی آب آن 450 است. البته در فصل زمستان هم به همین نحو است.
وی افزود: در تابستان به دلیل حجم بالای مصرف مشترکین مجبور هستیم به آن آب چاه اضافه کنیم. در حال حاضر در یک لیتر آب بیش از 60 درصد آن آب چاه است. البته از نظر بهداشتی و مصرف هیچ مشکلی ندارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری اردستان با بیان اینکه در حال حاضر میزان شوری و املاح آبی که مردم در اردستان مصرف می‌کنند بین هزار و 300 تا هزار و 400 است گفت: به دلیل اینکه EC یا سختی آب چاه در زواره زیاد است میزان املاح و شوری آب در شهر زواره دو هزار است.
شریعت مدار تاکید کرد: میزان EC سه هزار تا سه و پانصد آب هیچ مشکلی ندارد البته شاید از نظر مزه فرق کند ولی خط قرمز اداره آبفا که کیفیت میکروبی است صد در صد قابل قبول است. کیفیت میکروبی باعث می‌شود که سلامت شهروندان به خطر بیفتند.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 14هزار مشترک مصرف آب در شهرستان اردستان وجود دارد گفت: در زمان اوج، مصرف کل شهرستان ثانیه‌ای 145لیتر است. میانگین استاندارد مصرف هر مشترک در کشور روزانه 150 لیتر است، در استان اصفهان 160 و کل شهرستان اردستان حدودا 200 لیتر برای هر مشترک است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری اردستان افزود: باتوجه به بحران آب موجود در استان اصفهان و طبق بخشنامه معاونت امور مشترکین آبفا تا اطلاع ثانوی واگذاری انشعاب آب به دامداری‌ها، مرغداری‌ها، باغ‌ها، گلخانه‌ها، باغ ویلاها و انشعابات ساخت و ساز در شهرستان اردستان ممنوع شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار