مشارکت بالای مردم نشان از آگاهی سیاسی آنان دارد

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: دو برنامه، دو تفکر و دو جریان در این انتخابات وجود داشت که این عامل نیز در مشارکت بالای مردم تأثیر زیادی داشت.

مشارکت بالای مردم نشان از آگاهی سیاسی آنان دارد

علی نکویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه مشارکت خیلی خوبی را شاهد بودیم و به نظر من این مشارکت بالای مردم در انتخابات چند دلیل دارد که آگاهی سیاسی مردم از مهم‌ترین این دلایل است. این نشان می‌دهد که مردم ما به سرنوشت خودشان علاقه‌مند هستند و نسبت به مسائل کشور دغدغه دارند.

وی افزود: مردم ما علی‌رغم تبلیغات و سم پاشی‌هایی که شد مشارکت بالایی داشتند. به هر حال رقابت بین کاندیداها به شکلی بود که انگیزه حضور مردم را بیشتر کرد. اگر نظر کاندیداها شبیه به هم بود زیاد انگیزه رقابت ایجاد نمی‌شد. دو برنامه، دو تفکر و دو جریان در این انتخابات وجود داشت که این عمل نیز در مشارکت بالای مردم تأثیر زیادی داشت.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، تصریح کرد: به هر حال با تلاش همگان زمینه مشارکت بیشتر فراهم شد و اعتماد مردم به نظام سبب شد که این حماسه بزرگ خلق شود.

نکویی در پاسخ به این سؤال که شما از رییس جمهور آینده چه توقعی دارید؟ گفت: توقعم این است که سعی کنند وعده‌هایی که به مردم می‌دهند عملی شود. این یک اصل است و بر مبنای آن تعهدی که تعیین کرده‌اند باید زمانی که رییس جمهور می‌شوند به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال مردم به دو تفکر مختلف رأی داده‌اند و برای حفظ اصولی که مطرح شد و به خصوص حقوق شهروندی و کرامت انسان مسائلی است که همه باید همت کنند و به دنبال دولتی باشند که تا چند روز آینده مشخص می‌شود.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان، ادامه داد: زمانی که شمارش آرا تمام شد و رییس جمهور مشخص شد دیگر رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود و همه احساس مسئولیت کنند و دولت انتخابی را در رسیدن به اهدافش کمک کنند.

نکویی خاطرنشان کرد: بنابراین جا دارد از مردم قدردانی کنیم که ساعت‌ها در صف ماندند و رأی دادند. به هر حال باید از تمام کسانی که در برگزاری انتخابات نقش داشتند و این حماسه ملی را رقم زدند قدردانی ویژه کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار