رونمایی فیلم‌های کوتاه «جاده» همزمان با سالگرد درگذشت عباس کیارستمی

رئیس دفتر تخصصی سینما از رونمایی آثار حمایتی دفتر سینما با عنوان "جاده" همزمان با سالگرد درگذشت عباس کیارستمی، کارگردان فقید کشور خبر داد.

رونمایی فیلم‌های کوتاه «جاده» همزمان با سالگرد درگذشت عباس کیارستمی


به گزارش ایمنا، مصطفی حیدری افزود: مأموریت دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی است، اما وقتی فیلم‌نامه‌ای نوشته می‌شود، باید به مرحله تولید برسد تا نتیجه آن درک شود.
وی ادامه داد: پس از برنامه‌ریزی و مشورت انجام شده، دفتر تخصصی سینما موضوع «جاده» را انتخاب کرد و به 30 فیلم‌ساز جوان اصفهان که سوابقی خوب و موفق در عرصه فیلم‌سازی داشتند، پیشنهاد شد تا فیلم‌نامه‌های خود را با این موضوع به این مرکز ارسال کنند که فیلم‌های کوتاه سه دقیقه‌ای مورد نظر بود.
وی در مورد انتخاب موضوع جاده برای این طرح گفت: سعی شد تا موضوعی انتخاب شود تا جنبه سفارشی بودن آن کم‌رنگ باشد. 22 فیلم‌نامه توسط این فیلم‌سازان نوشته و به دفتر تخصصی سینما ارسال شد.
وی با بیان اینکه فیلم‌نامه‌ها طی دو مرحله مورد داوری قرار گرفتند، افزود: در مرحله اول شورای فیلم‌نامه و سپس بخش فیلم کوتاه 10 فیلم‌نامه را برای حمایت انتخاب شدند. برخی از این فیلم‌نامه‌ها مدت زمان بیشتر از سه دقیقه داشتند اما با توجه به کیفیت خوب فیلم‌نامه مورد حمایت قرار گرفتند.
رئیس دفتر تخصصی سینما در مورد رونمایی از این آثار بیان داشت: جاده و مسیر موضوعی است که در آثار ماندگار عباس کیارستمی بروز و ظهور دارد، به همین دلیل رونمایی از این آثار هم‌زمان با اولین سالگرد این هنرمند فقید سینمای ایران در 14 تیرماه انجام می‌شود.
حیدری گفت: فیلم‌سازان علاوه بر حمایت مالی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان می‌توانند از حمایت‌های بخش خصوصی نیز استفاده کنند و مانعی برای جذب حمایت وجود ندارد زیرا سعی دفتر تخصصی سینما ورود به موضوعات تخصصی و جدی است.
وی در مورد نتیجه فیلم‌نامه‌های منتخب خاطرنشان کرد: علاوه بر رونمایی از این آثار سعی بر آن است که این ساخته‌ها به جشنواره فیلم کوتاه تهران هدایت شوند.


ارسال نظر