نبود کمیته اتلاف سگ های ولگرد دلیل افزایش سگ گرفتگی است

مدیر شبکه شهرستان تیران و کرون گفت: عدم فعالیت کمیته اتلاف در تیران و کرون افزایش سگ گرفتی را در این شهرستان به همراه داشته است.

نبود کمیته اتلاف سگ های ولگرد دلیل افزایش سگ گرفتگی است

ایمنا-مدیر شبکه شهرستان تیران و کرون گفت: عدم فعالیت کمیته اتلاف در تیران و کرون افزایش سگ گرفتی را در این شهرستان به همراه داشته است.
جمشید اویسی با اشاره به حادثه سگ گرفتی در بخش های این شهرستان اظهار داشت: حادثه سگ گرفتگی یکی از حوادثی است که اخیرا در شهرستان تیران و کرون افزایش یافته و یکی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان که جهت واکسیناسیون در خصوص گاز گرفتی ماموریت یافته بود نیز دچار چنین حادثه ای شده است.
وی افزود: ساماندهی سگ ها در شهر و روستا موضوع مهمی است که رسیدگی به این موضوع حوادث گاز گرفتی را کاهش می دهد و باید کمیته اتلاف سگ های ولگرد در روستاها و شهرهای شهرستان تشکیل شود و ماموریت خود را انجام دهد.
مدیر شبکه شهرستان تیران و کرون بیان داشت: مسئولیت کمیته اتلاف سگ های ولگرد در روستاها بر عهده دهیاری ها و در شهرها بر عهده شهرداری ها است که این موضوع در شهرستان تیران و کرون اقدام موثر نداشته و عدم فعالیت کمیته اتلاف در تیران و کرون افزایش سگ گرفتی را در این شهرستان به همراه داشته است.
وی با اشاره به حادثه وخیم سگ گرفتگی در شهرستان نجف آباد خاطرنشان کرد: این حادثه در هر منطقه ای امکان وقوع دارد که در پی آن ممکن است جان یک نفر از دست برود و مشکلات اجتماعی نیز به دنبال دارد و باید مسئولان مربوطه نسبت به این موضوع اقدام جدی داشته باشند.
اویسی ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون با همکاری دامپزشکی ساماندهی سگ های ولگرد و واکسیناسیون آن ها را انجام داده و سگ های گله های دامداری شناسایی شده اند و مسئولان گله ها دامداری نسبت به موضوع سگ گرفتگی و کنترل سگ گله ها توجیه شده اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار