صرفه‌جویی 20 درصدی اردستانی‌ها در مصرف آب

مدیر آبفا اردستان گفت: در تابستان امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که شد شهروندان اردستانی 20درصد صرفه‌جویی آب داشتند.

مدیر آبفا اردستان گفت: در تابستان امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که شد شهروندان اردستانی 20درصد صرفه‌جویی آب داشتند.
سید عباس شریعت مدار ظهر امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید از عملیات حفاری فاز دوم از مرحله دوم آب شیرین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای مهرماه کیفیت آب داخل شبکه آبرسانی با شیرهای برداشت آب شیرین تفاوتی ندارد و به شهروندان توصیه می‌شود از شیرهای برداشت منازل خود آب برداشت کنند.وی با بیان اینکه شهروندان اردستانی روزانه 20 هزار لیتر از شیرهای برداشت، آب برداشت می‌کنند، افزود: در شهر اردستان تعداد 9 شیر برداشت وجود دارد که به زودی تعدادی از آن‌ها بسته می‌شود. این شیرهای برداشت بیشتر برای مواقع ضروری است.
مدیر آبفا اردستان با اشاره به اجرای پروژه فاز دوم از مرحله دوم آب جانمایی آب شیرین، گفت: این طرح به صورت امانی در 8 کیلومتر و با هزینه 10میلیارد ریال در حال انجام است.
شریعت مدار به صرفه‌جویی مردم شهرستان در تابستان هم اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مروجین، نصب ایستگاه‌های فشارشکن و فرهنگ‌سازی مردم باعث شده است 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شود.وی گفت: عملیات شستشویی شبکه فاضلاب شهری با هدف رفع گرفتگی شبکه‌های اصلی، خارج کردن لجن و ضایعات از داخل حوضچه ها و شبکه، جلوگیری از ایجاد بوی نامطلوب و نفوذ ریشه درختان و مواد زائد و هم چنین حفظ محیط زیست و جلوگیری از گرفتگی انشعابات مشترکان در حال انجام است.مدیر آبفای اردستان، خاطرنشان کرد: در این عملیات حدود 42 کیلومتر از شبکه‌های اصلی و فرعی و یک هزار و ۲۰۰ حوضچه و دریچه با استفاده از ماشین‌های مخصوص واترجت در مدت ۱۰ روز شستشو می‌شوند. هزینه اجرای این طرح بالغ بر ۵۰۰میلیون ریال است که از محل منابع داخلی تأمین شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار