قتل کودک، کودک آزاری نیست

یک روانشناس گفت: مصداق‌های کودک آزاری از تندروی کلامی آغاز شده و تا آسیب جسمی به کودک نیز ادامه می‌یابد اما اخباری که در رابطه با قتل کودکان می‌شنویم دیگر مصادیق کودک آزاری نیست.

یک روانشناس گفت: مصداق‌های کودک آزاری از تندروی کلامی آغاز شده و تا آسیب جسمی به کودک نیز ادامه می‌یابد اما اخباری که در رابطه با قتل کودکان می‌شنویم دیگر مصادیق کودک آزاری نیست. جواد درستکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازتاب اخیر اخبار کودک آزاری اظهار کرد: برخی اتفاقاتی که در جوامع در رابطه با کودکان رخ می‌دهد را حتی در میان حیوانات شاهد نیستیم و این مساله لزوم ریشه‌یابی را مطرح می‌کند.
وی ادامه داد: کودک آزاری به عنوان یک آسیب اجتماعی عمیق در درون برخی خانواده‌ها وجود دارد و این مساله قابل کتمان نیست. سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به کودک آزاری است و این سازمان باید در رابطه با ریشه‌های این معضل تحقیق و بررسی های خاصی انجام دهد.
این روانشناس با اشاره به اخبار کودک آزاری در فلاورجان، خمینی‌شهر و اتفاق اخیر رخ داده در جرقویه سفلی گفت: اگر بخواهیم به صورت مصداقی به این مساله ورود پیدا کنیم به تعداد اتفاقات رخ داده می‌توان دلیل و تفسیر انجام داد اما ریشه‌های این مشکلات می‌تواند مشترک باشد.
درستکار ادامه داد: البته مصداق‌های کودک آزاری از تندروی کلامی آغاز شده و تا آسیب جسمی به کودک نیز ادامه می‌یابد اما اخباری که در رابطه با قتل کودکان می‌شنویم دیگر مصادیق کودک آزاری نیست.
وی افزود: رسانه‌ها باید مصادیق کودک آزاری را رها کرده به صورت تخصصی به عوامل بروز این معضل بپردازند. روشنگری و افزایش اطلاع و حساسیت جامعه می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کرده و در فرایندی بلند مدت مصادیق این اتفاق را نیز محدود کند.
این روانشناس گفت: در کشورهای اروپایی بی‌توجهی به کودک نیز مصداق کودک آزاری است و اینجا در کشورمان نباید قتل را معادل کودک آزاری قرار دهیم. البته سازمان‌ها و نهادهای متعددی در این خصوص اظهار نظر می‌کنند که این نیز می‌تواند آسیب آفرین باشد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار