اردستان طرح جامع مدیریت پسماند ندارد

رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: در هر شهرستانی یک قانون مدیریت پسماند وجود دارد، ولی متأسفانه در اردستان طرح جامعی در خصوص مدیریت پسماند وجود ندارد.

رئیس اداره محیط زیست اردستان گفت: در هر شهرستانی یک قانون مدیریت پسماند وجود دارد، ولی متأسفانه در اردستان طرح جامعی در خصوص مدیریت پسماند وجود ندارد.
محمد عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوزه فعالیت اداره محیط‌ زیست اردستان به صورت اجرایی در دو شاخه محیط طبیعت شامل حیات وحش منطقه حفاظتی کهیاز و منطقه خارو و همچنین مناطق آزادی که در سطح شهرستان وجود دارد است.
وی افزود: در شاخه محیط انسانی اداره محیط زیست سه مسئولیت پایش صنایع و واحدهای تولیدی، رسیدگی به شکایت‌های مردمی درباره آلاینده‌ها و استعلاماتی که برای راه‌اندازی واحد تولیدی و هم توسعه به اداره محیط زیست را بر عهده دارد.
رئیس اداره محیط زیست اردستان با بیان اینکه در شش‌ماهه اول سال جاری بیش از 198 مورد پایش انجام شده است، گفت: در حال حاضر واحدهای کارخانه سیمان، فولاد آریا و نیروگاه سیکل ترکیبی به صورت پایش دوره‌ای و سه ماهه انجام می‌شود. همچنین تعداد 36 معدن در اردستان مورد پایش قرار گرفتند.
عباسی ادامه داد: همچنین در شش‌ماهه ابتدای امسال اداره محیط زیست تعداد 83 استعلام برای راه‌اندازی واحد صنعتی و یا گسترش آن را اعلام کرده است. تعداد 7 مورد شکایت مردمی داشتیم که از اداره تقاضا کردند که واحد صنعتی آلاینده مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد 7 واحد صنعتی در اردستان اخطاریه دریافت کردند، افزود: با مهلت‌هایی که به واحدها دادیم خوشبختانه رفع مشکل کردند و هم‌اکنون در شهرستان اردستان هیچ واحد آلاینده‌ای وجود ندارد.
رئیس اداره محیط زیست اردستان در خصوص مدیریت پسماند در شهرستان اردستان، گفت: موضوع پسماند در حوزه وظایف مدیریت شهری است و اداره محیط زیست فقط موضوع نظارت آن را پیگیری می‌کند.
عباسی با بیان اینکه سرانه تولید زباله در جهان به ازای هر نفر 400 گرم است، افزود: سرانه تولید زباله در کشور 700 است. در شهرستان اردستان سرانه تولید زباله برای هر نفر 500 گرم است و روزانه حدود 20 تن زباله در کل شهرستان اردستان تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در هر شهرستانی باید یک قانون مدیریت پسماند وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در شهرستان اردستان طرح جامعی در خصوص مدیریت پسماند وجود ندارد. در حال حاضر به پیشنهاد خود شهرداری‌ها محل‌هایی برای دفع پسماند در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره محیط زیست اردستان، خاطرنشان کرد: باید مدیریت شهری برای موضوع پسماند برنامه‌ریزی داشته باشند زیرا با سلامت و بهداشت شهروندان ارتباط مستقیم دارد. امیدواریم با پیگیری‌هایی که می‌شود برنامه‌ای جامع برای مدیریت پسماند برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار