اعتصاب کارکنان شهرداری شیطنت دست‌های پشت پرده بود

شهردار مهاباد گفت: کارکنان شهرداری سه یا چهار ماه بیشتر حقوق طلبکار نیستند و اعتراض کارکنان شهرداری شیطنتی بود که از طرف دست‌های پشت پرده انجام شد.

شهردار مهاباد گفت: کارکنان شهرداری سه یا چهار ماه بیشتر حقوق طلبکار نیستند و اعتراض کارکنان شهرداری شیطنتی بود که از طرف دست‌های پشت پرده انجام شد. محمدرضا پورفتحعلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مهرماه سال 92 که شهرداری مهاباد را تحویل گرفتم بودجه آن 10 میلیارد ریال بود و همین مقدار نیز بدهی و حتی پنج ماه حقوق معوقه کارکنان را تأمین می‌کرد.
وی افزود: در حال حاضر شهرداری مهاباد یک مقدار مشکل هزینه‌ها دارد بودجه آن به بیش 35 میلیارد ریال رسیده و بدهی شهرداری تقریباً 15 میلیارد ریال است.
شهردار مهاباد ادامه داد: در سال 92 شهرداری مهاباد مجموعاً 320 میلیون ریال حقوق کارکنان را پرداخت می‌کرد و کمک‌های دولتی و ارزش افزوده هم بود که آورده‌ها بیش از هزینه‌ها بود. در حال حاضر کمک‌ها دولتی و درآمد شهرداری حدوداً 300 میلیون ریال است در صورتی که هزینه‌های شهرداری ماهانه بیش یک میلیارد 500 میلیون ریال است.
پورفتحعلی تصریح کرد: در چند سال اخیر درآمد محلی مهاباد بسیار اندک شده و وضعیت بد اقتصادی هم دلیل بر مشکلات است.
وی با بیان اینکه در گذشته درآمد شهرداری از کمک‌های دولتی و فروش زمین بوده است، افزود: متأسفانه واریزهای دولتی بسیار کم شده و شهرداری مهاباد زمینی در اختیار ندارد که بخواهد راه درآمدی داشته باشد. کارخانجاتی هم که در محدوده شهر وجود دارند همگی نیمه فعال و یا تعطیل است.
شهردار مهاباد مهم‌ترین چالش شهرداری مهاباد را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و گفت: حقوق کارکنان شهرداری مهاباد تا پایان سال 96 تسویه شده و در سال 97 نیز سه ماه حقوق کامل دریافت کردند.
پورفتحعلی با اشاره به اینکه برآورد ما این است که کارکنان شهرداری سه یا چهار ماه بیشتر حقوق طلبکار نیستند، گفت: اعتراض کارکنان شهرداری شیطنتی بود که از طرف دست‌های پشت پرده انجام شد.
وی گفت: با صحبتی که با کارکنان انجام دادیم قرار شد در چند روز آینده بخشی از حقوق معوقه خود را دریافت کنند و قول دادیم تا پایان سال کارکنان حقوق و معوقات خود را تسویه کنند.
شهردار مهاباد در جواب این سؤال که نقش شورای شهر مهاباد در خصوص برطرف کردن مشکلات شهرداری چقدر می‌تواند مؤثر باشد، گفت: شهردار اگر از نظر شورا نفر ششم شورای شهر باشد می‌توانند مجموعه شهرداری و شورای شهر فعالیت مؤثری داشته باشند. شورای مهاباد به دلیل اینکه اکثراً جدید هستند صددرصد همراهی که باید داشته باشند را ندارند. امیدواریم با همراهی شورای شهر که کم‌کم همراه می‌شوند بتوانیم مشکلات شهرداری را برطرف کنیم.
پورفتحعلی با بیان اینکه وقتی کارکنان اعتراض می‌کنند به آن‌ها حق می‌دهم، گفت: شهردار و کارکنان و کلیه کسانی که در مجموعه فعالیت می‌کنند مثل یک خانواده هستند. کارگران و پرسنل باید یک مقدار صبور و کمک‌حال شهرداری باشند تا مشکلات برطرف شود.
وی گفت: در حال حاضر شهرداری زیرسازی آسفالت شهرک شهید کامرانی مهاباد را با هزینه اولیه 8 میلیارد ریال انجام می‌دهد.
به گزارش ایسنا؛ در هفته ای که گذشت رفتگران مهاباد اردستان در اعتراض به دریافت نکردن هفت ماه حقوق خود چند روز دست از کار کشیدند که این امر سبب انباشت زباله در این شهر شد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار